Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 28 januari 2012

Vill du odla ditt klasshat?

I så fall är du tyvärr för sent ute. Förbundet "Allt åt alla" hade idag, 28 januari, ordnat med en gruppresa till Saltsjöbaden /Solsidan för att man skulle få se hur de rika bor.

Hm. Alltså, jag vet inte vad jag ska säga/skriva här. Hur...var...men...eh...varför??

Sitter de kanske även och finslipar på en bussresa till en fattig stadsdel, för att låta rika människor åka omkring och titta på hur uteliggare har det? :-P





13 som har tyckt till:

Lippe sa...

What!! På riktigt?

Anonym sa...

Eh, va? Är det sant?
Det låter ju helt sjukt, och värst av allt, finns det dem som ens åker på denna tripp?

OMG

Kraaam

Helena m. 4 sa...

Ha ha - Fräsigt-Anna mötte en av bussarna idag.
http://frasigtvarordet.blogspot.com/2012/01/ratt-buss.html

äppelblomman sa...

Men va fan!!! Allvarligt talat:((
Kram K

Anneli Stålberg sa...

Mycket skumt!?!

Trillingnöten sa...

Jag trodde det var ett skämt! Hahaha...fast å andra sidan kan det skapa debatt tycker jag. Det FINNS klassklyftor. Stora sådana, men många vill inte erkänna detta :) Å andra sidan kanske man kan skapa debatt på annat sätt!

Åsa sa...

Nämen jisses så dumt!

Bloggande 4barnsmamma sa...

HA! Mycket ska man höra...
Och ja. Ring så spelar vi. Varje lördagsmorgon:))

Sus sa...

Ja jävlar...

Unknown sa...

Oh my god. Vad mer finns att säga...

- sa...

Men herregud så sjukt! :-0 Hur faaaan kommer man på en sån sinnessjuk idé...? Folk är inte kloka!

Anonym sa...

Tydligen kastade Saltsjöborna ägg på bussen. Rätt åt dom.

mikael sa...

Är det ens värt att kommentera! Helt vansinnigt ...