Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 8 januari 2012

Snart är det dags!



Det var en liten "man" som inte var sådär jättesugen på att lägga sig. Jag fick ta till hot. (Ja alltså, inte ett så allvarligt sådant, men ändå). Jullov i all ära, men på tisdag startar vårterminen (visst låter det bättre när man säger "vår-"...?) :-)

Han (de) måste komma i säng i tid nu och gå upp lite tidigare. Tyvärr är våra barn inte på något sätt är morgontrötta. Stork-jäveln måste slarvat när han läste beställningen! *suck* Även om de, som nu under lovet, inte somnar förrän vid 22-tiden "lyckas" de ändå vakna senast klockan 8. Hur orkar de..?!
Hur som helst. Nu är det bara två kvällar kvar. Så i säng senast klockan 20.00 är det som gäller idag och imorgon! Gärna en timme tidigare för mellansonen. Det var, som sagt, inte helt poppis.

"Livet är hårt när man är liten!" (Som äldsta sonen brukar säga till lill-skiten. Undrar var han har hört det....*harkel*) ;-)



14 som har tyckt till:

Lilla jag sa...

Ja det är likadant här...är en elak mamma och dom får lägga sig "som vanligt" nu när lovet snart är över, å dessutom väcker jag dom senast 9 på morgonen. Vilket inte alls är populärt när dom brukat sova till 11 :)
Tillbaka till rutinerna igen, rätt gott trots allt.

Mallan sa...

Ja det här med att ställa om dem för skola är ett litet aber.... Hur gamla är dina? Kram

Susjos sa...

Igår klev yngsta sonen (19 år) upp kl 15.30......jag lovar, det blir förändring!

Anonym sa...

De är inte dumma de små liven.

Kram

Barnens Hjältar sa...

Storken här måste ha övertolkat då för mina sover till 12 nu på lovet (även de små) :P
Det är skitsvårt att få dem att somna. In på rummet är inga problem men så kommer de ut tjugoarton gånger och meddelar att de inte kan sova. Nä de tro tusan det när de springer upp hela tiden :P

Åsa sa...

Jobbigt att vända om efter ett lov... Hoppas det går bra!

Nyckelpigan sa...

Här börjar terminen imorgon bitti... Inga mer sovmorgonar på ledig dag samt jobbkvällar URK
Hahaha storkjäveln I love it :)

Anneli Stålberg sa...

Ja, nu är det snart dags för verkligheten igen :) Men du har rätt, VÅRterminen låter SÅ mycket trevligare!

curlingmamman sa...

Samma här, helt omöjligt att få dom i säng!!

Anna sa...

Även här knorras det en hel del när man inte får vara upp länge.
"Tror du jag är en bebis??" drogs det till med igår...

Malla sa...

åh, samma lika här, inte för den lilla hon har alltid samma tider, men den stora han har gärna varit uppe halva natten. Igår somnade han dock lite tidigare och vaknade faktiskt av sig själv 8.30! Perfekt, för imorgon ska han upp nästan 2 timmar innan :)

kattiiiiss sa...

Samma här du, fast här är barnen morgontrötta. Stiger upp närmre 10-snåret, ja även lilleman!

Ha en skön start på veckan.
Dags för VÅR-terminen här imorgon också :-)

Kram

Nett sa...

De orkar mer än man tror, ibland önskar man att man har i allafall 15 % av deras energi. ;)

Milla sa...

Det beprövade knepet har inte funkat på X antal år med mina ungar så jag har insett att det är lika bra att låta dem ta konsekvenserna själva...fast så är ju mina tonåringar, förstås !)
Hoppas det går bättre och bättre inför dagen: Skolstart.

Hoppas ni får en bra start på veckan.