Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 27 januari 2012

Är ni helt galna....

...i semlor allihopa?!
Det var väldans vad många som bloggade om just semlor! (Jag missade säkert någon).

Jag kan äta bullen, grädden och florsockret. Men all förbannad mandelmassa... Blä! Fast jag borde väl i och för sig vara glad att det är någon sötsak här på jorden som jag inte har cravings efter. Ha ha!


26 som har tyckt till:

Ting sa...

Jag gillar allt på semlan!
Mums!

Ezter sa...

Äter kanske en semla om året, dock inte innan den rätta dagen...

Malla sa...

men usch, mandelmassa kan man ju inte äta! ;)
jag mosade ihop lite bullfjomp med grädde och fyllde min bulla med det. Och så grädde. I dont like mandelmassa :)

Elle sa...

Här finns det inga semlor....

kalebass sa...

Semla utan mandelmassa??? Nähnä, det finns inte på kartan! Men jag väntar också till "rätt" dag, sedan är det fritt fram. Här i bullstaden finns semlor f.o.m. dec. "Adventlor",men dom vägrar jag befatta mig med. massamassamandelmassa...

Unknown sa...

Jag är galen i de där runda raringarna :) Ha en fortsatt finfin fredag!

Tove Kungsholmen sa...

Nu har jag kollat din "dubbelhaka" och det var ju ingen dubbelhaka!? Bara ett galet smile som det jag har på min bild i högermarginalen typ.

Så nix, från mig får du ingen dubbelhaka! ;)

Tove Kungsholmen sa...

Aha, det var inte den jag såg! Men jag bangar den liksom alla andra utmaningar. Tråkmåns, that's me!

Duktiga Tjejen sa...

Nej, jag avskyr semlor!!

äppelblomman sa...

Fan va lika vi är;-) Jag älskar alla sötsaker i hela världen, men INTE semlan... Jo jag kan äta den utan den där äckliga måilla mandelmassan...;-)
Kram K

Hemma på våran gata sa...

När jag väl äter en, blir kanske en gång om året äter jag den som den är. Men såvidare craving framkallande håller jag med dig om att den inte är ;)
Kram

Anonym sa...

Nu ska du få något annat än semlor att bita i. Du har nämligen en ”award” att hämta inne hos mig… :)

Nina sa...

jag gillar semlor, men äter bara det i februari, aldrig annars... oftast bara en om året. Man blir ju så mätt! =P och eftersom jag älskar mandelmassa så gillar jag de vanliga bäst.

Ann-Sofie sa...

Gillar inte heller mandelmassa så när jag åt köpta så grävde jag alltid ut den mina egna gör jag utan :)

CF var enkelt att göra, det kommer ett inlägg om det :)

Erika sa...

Oj, jag som tycker att mandelmassan är godast! Däremot brukar jag skrapa bort grädden. Haha! :-)

Anna sa...

Du missar de gottaste :)
Själv har jag ätit en i år och de lär nog stanna där!
Ha en bra fredag! Kram

desperat hemmafru sa...

Om man äter tillräckligt många semlor lär man sig att uppskatta mandelmassan också... Det tog mig närmare 40 år, men nu slinker mandelmassan ner också! Fast här i Tyskland finns inga semlor vad jag vet. Tur är väl det. Men jag saknar dem inte heller.

Åsa sa...

Jag gillar dem inte heller. Fick en på jobbet nu, men den tar jag hem till gubben

Anna sa...

Jag är lite tvärtom. Jag äter mandelmassan men jag gillar däremot inte grädden. :)

Anonym sa...

Nu ska du få höra sötnos!
Jag är inte alls "jag måste ha en semlaperson" men jag äter allt jag ser, och det är väl därför jag har gått upp i vikt senaste året från 65 till 73 :D
jag ska bjuda dig på en semla när du kommer till Stockholm ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej med mandelmassa. Riktigt rejält ska det vara. Fast jag äter på sin höjd två per år, om ens någon.

Fru Lindholm sa...

Haha Jag må vara en tjockis men semlor klarar jag mig bra utan. Jag gillar inte grädde och jag gillar inte bullen eller florsockret. Kunde klara mig utan helt. Finns ju annat som är gött!

Nyckelpigan sa...

Semlor är verkligen bland det bästa jag vet!! Skulle utan att blinka kunna trycka i mig 3 på raken. Det är tur de inte säljs året om för då hade jag nog vägt 200 pannor =) Mandelmassan is da bäst!

Anneli Stålberg sa...

Inga semlor hos mig, jag gillar ingenting med dem :)

Barnens Hjältar sa...

Jag gillar semlor, lagom av allt. Eller lite mycket grädde kanske men det går ner (när jag börjar äta sött igen) :P

Jag sitter och går igenom bloglovin för tre dagar tillbaka :P Det var en del inlägg! Alla skriver som galningar haha.

anette sa...

Semlor är inte för mig .
Jag vill ha en mandelmassafri och laktosfri i så fall hahahah.
Kram