Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 19 januari 2012

Vårkänslor inomhus.

Att jag älskar orkidéer har nog inte undgått någon. Den enda blomma som överlever husets "tough love"!! ;-)
Vad gäller snittblommor är det liljor och tulpaner som står överst på favoritlistan. Tulpaner är sååå vackra. Köpte mig en bukett häromdagen. Jag var sugen på att köpa två men de kostar ju en del...
Vad har ni för favoritblommor? :-)



9 som har tyckt till:

Ezter sa...

Tulpaner är fina! När de inte växer och ligger ut över bordet!

♥ Carina ♥ sa...

Jag älskar också tulpaner! Jag brukar köpa en bukett tillsammans med blåbärsris. När tulpanerna vissnat köper jag en ny bukett med enbart tulpaner för blåbärsriset håller sig fint länge och räcker till flera buketter. Till sist blommar riset med vita blommor :)
Kram

Unknown sa...

Tulpaner är fina! Men jag har en viss förkärlek för Liljor, de är så vackra! :)

Barnens Hjältar sa...

Orkideér är det enda som överlever här med så de är en favorit. Sen gillar jag rosor, tulpaner och gerbera.

Nyfiken Alltid sa...

Nr. 1 orkidéer och nr 2 tulpaner. De enda som gillar min tough love stil...

Amanda sa...

Oj vad länge, grattis!

Men vad konstigt! Jag ska kolla om det blivit nåt knasigt..

Gafflan sa...

Tulpaner är ren vårkänsla och så himla fina! Här kostar en bunt med 10 st 39,90 sedan förra veckan men innan dess fick man vackert betala mellan 50-60 kr om man ville ha några.

Jouline sa...

Liljor är helt klart min favorit!

Nyckelpigan sa...

Älskar vita tulpaner som du redan vet :) Dessutom är syrener & liljekonvaler som nummer 2 & 3