Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 21 januari 2012

Jag har hört talas om fenomenet...


...men aldrig "råkat ut" för det
.
Förrän nu. Allvarligt? Raggar man verkligen på facebook, på människor som man  över huvudtaget inte är bekanta med??  Varför?? Särskilt när personen i fråga (jag) har fyllt i att man är förlovat med xxxxxx...?!





14 som har tyckt till:

Ezter sa...

Inte blivit uppraggad där, men fått vänförfrågningar från män i andra länder. Även från en i Sverige som jag hade en gemensam bekant med. Ej av intresse! Men många vill ju ha så många vänner på FB som möjligt. Typ "Flest FB vänner när man dör vinner"

- sa...

Det händer mig titt som tätt, och det är killar från USA och Pakistan och Sverige och alla möjliga länder och i alla åldrar. Har fått raggningsmejl från jätteunga killar också, kunde nästan varit deras...mormor...?! :-0 Jag hatar sånt och eftersom det finns en anmälningsknapp så trycker jag på den direkt. Skickar man sliskiga raggningsmeddelanden till främlingar som inte bett om att få skitmejl får man skylla sig själv!!

Anonym sa...

Ja det blir lite märkligt, precis som om dom tror att man släpper på sin nuvarande och dra till den som raggar :-S....eller NOT!!
Spelar du wordfeud?? där är det än värre, hade en härom veckan som skulle göra allt möjligt med mig, så jag resignade DIREKT.
Eller som det är med otrohetssajiter...men HALLÅ, var är vi på väg??

Duktiga Tjejen sa...

Folk är inte riktigt kloka. Men tänk bara på den här siten som finns och som det gick reklam för på tv, om "spänning" och "relationer utanför äktenskapet". Minns inte vad siten heter, men poängen är att folk är dumma i huvvet. Världen är uppochned.

Chrissan sa...

Jodu. Jag fick ett privat meddelande från en kille här i stan som ville dejta mig. Och då är jag ändå gift!

h sa...

Jag har fått en sån typ på wordfeud. Nu spelar jag bara med de jag känner. Det räcker.

äppelblomman sa...

Nämen... Jag har inte heller blivit "uppraggad" där. Men jag har en kompis som fått väldigt konstiga mail på fejjan från helt okända män:-( *ryser*
Kram K

Lairama sa...

Har hänt mig också några gånger fast jag är gift.
Väldigt konstigt är det.

kalebass sa...

Det börjar kännas som om jag besökt en annan dimension! Hade inte du inne ett inlägg om pianotrappan i tunnelbanan igår?? Det försvann, liksom min kommentar. Mycket mystiskt. Jag ser fram emot ett svar. Helst jakande...
Inga uppraggningar här inte.

Märta sa...

Jotack, det har hänt mig flertalet gånger. Och jag kan bara skaka på huvudet åt det..

Shamrock sa...

jo det känner man igen - undrar hur de tänker

Mallan sa...

Haha, ja facebook och wordfeud, folk är galna!

Nyckelpigan sa...

Har hänt mig med.. Har vänligen men bestämt bett dem dra

Paula sa...

Händer överallt :) Fick frågan om jag hade fina bröst på Wordfeud häromdagen. Känns ju väldigt relevant när man spelar alfapet?!