Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 22 januari 2012

Hot, hot, hot!








Som jag hoppades...alla kläder i behåll den här gången.
Tyvärr glömde vi kameran i bilen, men skridskoåkningen gick helt ok. Jag har alldeles nyligen köpt ett par hockeyrör. Jag fullkomligt HATAR de där förbannade, j***a taggarna på "damskridskorna"! Så det fick bli lite ändring på grejerna. Killskridskor it is, alltså.

Det var väldigt vingligt till att börja med. Men det är det alltid, oavsett skridskor. Efter en kvart eller så, släppte det och jag ramlade inte en enda gång. Yeay för mig! ;-)

Efter ishallen blev det först ett litet besök till mina föräldrar för fika och lagning av dator var det tänkt. Det räckte med att sambon dammsög bakom "burken"/hårddisken och den hoppade igång. Ha ha!

Sen in på Ica för lite inhandling av mat för vi väntade besök lite senare. Lagade mat och eldade lite i murspisen när vi kom hem, för äldsta sonen började frysa. I ett par timmar (under middagen) satt jag och svettades och klagade lite över hur varmt det var.

Sen säger kompisen (i något sammanhang) att hon hade sett att jag hade rosa/lila trosor på mig. Va?? Jag hade ju inga rosa/lila trosor...??! När jag tittar efter upptäcker jag att hon har sett kanten på....

...mina långkalsonger?! Smart där, Västgötskan... Verkligen smart. :-P



7 som har tyckt till:

Nina sa...

har du hittat en liten dragning hos dig själv att visa mer än tänkt på sista tiden??? =) Men nä, februari är vinter, mars också om jag får bestämma... det får jag sällan så du kan vara lugn! =)

äppelblomman sa...

Jag har inte åkt skrillor på evigheter... Men är lite sugen på att göra det! Får nog införskaffa mej ett par bättre begagnade som jag kan köra omkring på;-)
Kram K

Nettan sa...

Jag tillhör skaran "klamra-sig-fast-vid-rinken" så jag hade aldrig kunnat klarat mig på killskridskor. Dom gånger jag varit tvungen att släppa rinken har jag försiktigt trippat över isen så jag formligen älskar dom där taggarna ;-). Kan kanske nämna att jag inte äger ett par skridskor bara nu. Konstigt ;-). / Nettan

Trillingnöten sa...

Hahaha...MEN det var ju bra att du inte tappade dem i alla fall :)

Västgötskan sa...

Nina:
Ha ha! Ja, det är tydligt det.... :-D

Fru Lindholm sa...

Varför köpa nya skridskor när man kan slipa av taggarna på grillorna. Det har jag gjort på både mina och dotterns skridskor. Inga taggar här inte.

Västgötskan sa...

Fru Lindholm:
Tack för tipset! Men jag köpte dem begagnade för 50 spänn, så det var lugnt. Tror det hade kostat mer att slipa bort taggarna. :-)