Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 4 januari 2012

Det är det jag alltid har sagt. Karlar är värst!


Herrejösses, vad det har blåst inatt?!
Igår kväll var det stora blöta snöflingor som ganska snabbt förvandlades till slask och slutligen till regn. Sen drog helvetet löst... Det blåste något makalöst! Jag sov dåligt och väntade bara på att det skulle braka till och vi skulle upptäcka ett träd (eller två) i vardagsrummet..! :-O


Hoppas ni inte blåste bort? Nu har det lugnat sig här i alla fall. Men det är det jag alltid har sagt. Karlar är värst... I detta fallet Emil, som fick förra stormen Dagmar att framstå som en blid, försynt liten dam, utan någon som helst tillstymmelse till PMS! Annat var det förvisso på "storasyster" Gudruns tid...! ;-)

Det sista jag sa till sambon innan han åkte till jobbet var;

"- Kan du kolla om soptunnorna har blåst omkull?"
"- Javisst", svarade han.

Tror ni att jag såg några soptunnor när jag kollade ut genom fönstret 2 timmar senare? Nej, för de låg ner. Omkullblåsta.... *suckar*



17 som har tyckt till:

Petra sa...

På min morgonpromenad var det fullt med soptunner överallt där de inte skall va.

Ezter sa...

Jag är förvånad att vår soptunna står på sin plats! Men det kan ju ändra sig fort.

Marieh sa...

Usch :S Jag är JÄTTEGLAD att jag åkte båten mellan gotland och nynäs i går morse istället för igårkväll när blåsten ökade, eller skulle åka i dag när båtarna var inställda... Fy vad det blåser hela tiden.

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, han kanske bara kollade och konstaterade att de låg ner. Du sa ju inget om att han skulle ställa dem upp ;)

Barnens Hjältar sa...

Du glömde antagligen bokstavera att de skulle ställas upp också, inte bara kollas om de blåst kull ;)

Sv: Ja, det finns lättare varianter också, man brukar oftast fixa det mesta själv då så diagnos brukar inte vara nödvändig :-)
Sen tror jag för egen del att ALLA människor har drag av det mesta, beror på vad man tittar efter :-)

Duktiga Tjejen sa...

Vilken vinter alltså, helt galet!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Här också! BLÅÅÅÅSER!!

kattiiiiss sa...

Ja jäklar var Emil har jobbat inatt. Våra soptunnor låg ner redan igårkväll när jag skulle ut med hunden. En vattentunna och ett stuprör har blåst ner i trädgården.. den hänger på trekvart. Ser inte så snyggt ut faktiskt ;-)

Ha en härlig dag!

äppelblomman sa...

Ja karlar är värst;)
Här har de oxå blåst som fasen.. Var riktigt orolig:/
Kram K

Gafflan sa...

Soptunnor lite här och var idag. I övrigt har jag inte hört så mycket men jag har å andra sidan sovit som en stock. :D

Åsa sa...

Här drog det igång rejält i går kväll, men det måste ha slutat lika snabbt, för i morse var det lugnt igen.

BP sa...

Å Emil som är ett så fint namn som inte alls passar till en storm tycker jag. Vi blev nästan totalt utan storm, lite blåst bara.
Nu hoppas jag att soptunnarna har intagiit vertikal läge igen - tyvärr då inte av sig själva;-)

desperat hemmafru sa...

I Frankfurtområdet har vi klarat oss bra från vinterstormarna. Blåst ordentligt ha det gjort ett antal gånger, men inte har det varit något att namnge inte...

Lippe sa...

Jorå, här ligger soptunnorna ner.
Lite träd har gått ner men inte den tallen jag önskar livet ur, den som stör parabolen!

Jess sa...

Det var inte mycket som stod var det skulle i morse i trädgården!

Rut-Knut-Tjut sa...

Hördudu, jag ser u visst snö hos er ;)

Västgötskan sa...

Rut-Knut-Tjut:
Ha ha! Ja ok då. Första snön för året här, bara för att jag skrev så hos dig. ;-)