Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 12 januari 2012

Om jag spyr...


Äldsta sonen är hemma från skolan idag. Jag fick hämta honom igår och då låg han blek och frusen på en filt längst ner i klassrummet. Idag mår han lite bättre men har ont i halsen och slemhosta. Han har gått omkring hela morgonen och harklat och hostat och sa:
"- Mamma, om jag skulle spy så vet du varför!"

Hihi! Men lilla, söta du... :-)
Jag hoppas verkligen att detta släpper snart (också). Han har haft lock för ena örat efter öroninflammationen, som började släppa först i söndags (2 veckor senare!) och nu det här...


5 som har tyckt till:

Ezter sa...

Det är alltid tråkigt att vara sjuk. Tycker man det som vuxen, kan man ju lätt fatta hur det är för ett barn! Men bra att du vet varför ju...hihi

Duktiga Tjejen sa...

Spy, fy. Har spytt två ggr idag och more to come. Hoppas den lille blir frisk snarast!

- sa...

Bra att han ger dig en liten "heads up" ;) Skämt åsido, stackarn. Inte kul men det är ju så varje terminsstart på skola och dagis, då kommer varenda virus och bacill o hoppar på ungarna..:/ Hoppas han kryar på sig snart!

Gafflan sa...

Stackar´n! Hoppas han blir frisk snart men det är bra att han i alla fall varnat om att det kan komma kräks. ;D

Trillingnöten sa...

awwww...lille plutt! Så stark och modig. Själv hade jag nog mest legat blek och inte vågat prata för risken att spy!