Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 5 januari 2012

Vem har stoppat bomullstussar....

...i mina barns öron?!

"- XXXX, kan du gå och ta på dig din andra strumpa. Den ligger uppe på ditt rum."
*fortsätter att leka, till synes helt oberörd*
(5 min senare) "- Har du tagit på dig strumpan än?"
*tystnad*
(5 min senare) "- Snälla, ta på dig strumpan?! Gå upp och hämta den."
Sonen går upp till sitt rum. *fortsatt tystnad*
(ytterligare 5 min senare går jag upp och hittar honom lekandes. IGEN?!) 

"- Men  allvarligt talat, kan du ta på dig STRUMPAN! Vi ska åka snart."
Sonen: "- Va? Ska jag ta på mig strumpan? Men var är min strumpa då, mamma?!"

GAAAAHH!!


10 som har tyckt till:

h sa...

Hahaha! Lite disträ idag!? ;)

Jess sa...

Jag tror det är ett allmänt tillstånd på barn förutom när ordet godis eller glass nämns. Då fungerar tydligen hörseln som den ska. :)

äppelblomman sa...

Ha ha guuud va jag känner igen mej;-)
Kram K

Anneli Stålberg sa...

Haha det där känner jag igen allt för väl. Lillkillen kan gå en hel dag med bara en strumpa på sig, trots att jag otaliga gånger bett honom ta på sig den andra, som han inte kommer ihåg/orkar leta efter :)

Tove Kungsholmen sa...

Hellre där än i toan där Nils precis stoppade en massa bomull. Så mysigt att fiska upp...

Milla sa...

Hahaha och inte slutar de stoppa bomull i öronen då det blir tonåringar heller...Ha en fin kväll.

Tant Grön sa...

Haha. Hög igenkänningsfaktor!

Nyckelpigan sa...

Känns vääääldigt bekant... Hade du viskat ordet godis el dyl hade XX garanterat hört :)

Trillingnöten sa...

Känns lite som deja vu? Jag har hört detta förut! I mitt eget hem. Sitter du och lyssnar här hemma hos mig???

Västgötskan sa...

Tove:
Ha ha! Nej, det lät ju mindre kul. Men känner jag dig rätt, så hade du både spolat och haft rengöringsmedel och annat efter användning? ;-))

Trillingnöten:
*harkel* Nej, förstås inte... *harkel* ;-D