Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 16 januari 2012

Idag är det bara 5 veckor kvar...

...tills jag börjar jobba igen. Med de två tidigare barnen har jag varit otroligt rastlös och har börjat jobba igen så fort de slutat amma, runt ca 8 månader. (Ja, de har en pappa också)! ;-)

Den här gången infinner sig inte den där rastlösa känslan, trots att lill-skiten fyller 1 år om några veckor. Jag vet inte om det är för att det är sista gången jag är föräldraledig? (That I know of...) 
Det enda jag kan tänka på nu är hur mycket jag kommer gå miste om när mina/våra barn först är hemma med sambon i ett halvår och sedan kommer gå på skola/dagis när vi båda jobbar... (Även om det blir deltid). :-(



12 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Äh...tycker du ska skaffa ett fjärde barn helt enkelt, det hade vi gjort om det inte gått åt helvete med min Kära Hustrus rygg!
Du är ju en underbar Mamma och det behövs verkligen mer barn i detta land!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

oumberligating sa...

Haha...Kompis! Vi har kännt varandra så länge på bloggen nu så självklart så vågar du skriva precis vad som helst på bloggen!
Det råder ju många myter om det här med "penisförlängare", jag vill dra det et steg längre, jag tror faktiskt det är killarna med små snoppar som säger att massor med saker är just "penisförlängare" för att de är så avunsjuk!
Har en polare som är så välutrustad och dessutom kör han Hummer, han har fått höra det här så ofta så på en festt så drog han ner byxorna för att visa motsatsen. Nu förstår alla varför han har så stor bil, han måste ju kunna sitta med benen isär! Själv så kör jag en 6 meter lång bil på 2,5 ton mer säger jag inte! (ler)
Egentligen är båten bå bilden bara 60 meter lång, egentligen så vill jag ha en annan modell på 95 meter, men lagom är ju bäst! Vill ju kunna ta mig in i Svenska gästhamnar! (ler)
Ha det Bäst som vanligt och skriv fullt ut, det brukar du ju göra! Det tål både jag och min blogg!
Stor kram ifrån den Oumberlige i egen hög eller lång person, väl själv!

Barnens Hjältar sa...

Jag skall börja jobba nästa vecka igen. Jag kommer dock bara jobba tre dagar i veckan och gubben skall därmed jobba två dagar. Vi delar på hans dagar med andra ord. Han satt lite kört till och kunde inte släppa jobbet helt. Fast jag överlever två dagars mammaledighet i veckan faktiskt :P

Miss M sa...

Åh, jag är redan där, orolig då Elsa ska på dagis i Maj, 1 år och 1 månad gammal, rastlös som bara den är jag, men det känns som om hon e så liten då! Men så e hon ju min första och enda så antar att det e samma känsla som du har med din "sista" (?) KRAM

4U2 sa...

Visst är det en svår tid? Sedan börjar de flytta ut dessutom! :)

- sa...

Ja det är väl lite dubbelt det där, man både vill vara hemma och se barnens utveckling samtidigt som man behöver få träffa vuxna och så där.

desperat hemmafru sa...

Ja, det kan vara trist att lämna dem på dagis förstås, men de får ju samtidigt möjlighet att utvecklas även utanför hemmet. Jag tror att det inte bara är nödvändigt ont. Sedan kan man ju skaffa fler (så att man får vara hemma ett tag till) eller välja att jobba deltid (så att ungarnas dagar på dagis blir lite kortare). Du känner nog bäst själv hur du vill göra. Men jobba, det ser jag som ett privilegium, det vet du som läser min blogg... Kram! :-)

Milla sa...

Minsta barnet blir alltid minstingen men lite "svårare" att se växa upp, tycker jag. Tur att ni kan dela på ledigheten så att minstingen, ja alla barnen har möjlighet till en mindre stressig vardag som förr eller senare kommer i och med arbete, skola och dagis :)
Du får passa på att njuta lite extra, hihi. Kram Milla

Nett sa...

Vad skönt att du kan arbeta deltid efter mammaledigheten. Jag vet att jag inte längtade till jobbet efter sonen (det tredje) eftersom han var lite av en sladdis så kändes det extra mysigt att gå hemma. :)

kattiiiiss sa...

Ohh så söta!
Förstår känslan. Men satsa på en fyra :-)
Kram

Sandra R sa...

Usch, jag förstår känslan. Nu är jag arbetslös och kommer inte vara föräldraledig fler gånger. Två barn får vara nog hos oss. Däremot är det tur i oturen att jag som arbetslös får träffa mina barn mycket då de endast är på förskolan 15 timmar i veckan.

Fin bild på barnen. Du skulle ha ritat dit roliga ögon på det vita. Jag brukar pixla barnens ansikte, bara för att sabba för eventuella knasbollar.

Ha det fint!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Konstigt att det känns annorlunda den här gången. Men det kanske har att göra med att det blir så definitivt nu.