Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 3 januari 2012

Utmaning!

Utmanad av Barnens hjältar:

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Oj, jag minns knappt... Jag jobbade på mitt första jobb. Ett vikariat som reklamationshanterare. Jag var toknervös i början, för jag var en försiktig blyg tjej som inte var van att höra "barska" kunder (de flesta av det manliga könet) skälla och gorma ut sin frustration...


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jag var stor som ett hus, otymplig och genomsvettig, där jag satt och jobbade sista
veckan på jobbet! Det var nästan en månad kvar tills lill-skiten skulle se världens ljus!

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Riesen, Riesen, Riesen, Riesen och ja, ok. Lite mörk choklad med havssalt också kanske. ;-)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Förvånansvärt många faktiskt... Har något konstigt "musik-minne" där jag kan rabbla texter från 80-talet och framåt... (Trots att jag bara var skolbarn på "den tiden")...?!

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
* Köpa en hästgård, direkt! Gärna i Norrland. 
* Resa massor!
* Skaffa en personlig kock! Ha ha! 
* Dela med mig till nära och kära. 
* Skänka till barncancerfonden och andra (i mina ögon) viktiga organisationer.

6) FEM DÅLIGA VANOR?
Envis, svårövertalad när jag har "fått för mig något", ganska lat (ibland), kort stubin och vanemänniska.


7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Rida, träna, blogga, umgås med familjen, slappa i soffan! ;-)


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
* Helt klart onepiecen! Gräslig...
* Platådojor.
* Jättestora tanttrosor.
* Stringbikini

* Leopardklänning... Inte min grej. Känns så "desperat 60-årig/cougar" på nåt sätt"..(?) ;-)

9) FEM FAVORITLEKSAKER?
Datorn och kameran. Mer? Hm... Leksaker...? Sambon kanske? Ha ha!
Har ju ingen iphone, men hade jag haft någon hade den säkert varit med här.



10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Den som känner sig manad. Alltid kul att läsa lite privata saker om andra! :-)



18 som har tyckt till:

Petra sa...

Åh vad skoj läsning.

Malla sa...

oh, den var rolig, kanske gör den imorgon :)

Pillargontanten sa...

Antaget!

Shamrock sa...

Kul att få veta mer om dig. 7:an stämmer ganska väl in på mig med. Ska se om jag nappar på den

Mallan sa...

Det var en intressant utmaning! Jag klipper den imorgon om jag inte glömmer bort den :-)

kattiiiiss sa...

Kul! ;-)

Så du gillar inte onepiecen? haha

Västgötskan sa...

Katarina:
Nej, inte alls. Jag VET att många säger att den är skön. Men nej, ändå inte "sugen" på en sån... :-D

Gafflan sa...

Rolig läsning! :D

Gravida Frun sa...

Vilken rolig utmaning, ska se om jag hinner att göra den imorgon.

Förhoppningsvis så har du rätt :-)

Nina sa...

haha! Härlig utmaning! Jag antar den såklart! =)

Rut-Knut-Tjut sa...

Rolig utmaning! Den gör jag nog imorgon!

Onepiecen, en sån har jag och denne grymt skön. Men skulle aldrig gå utanför dörren med den :)

Kram

Nettan sa...

En liten annorlunda och rolig utmaning. Jag tror minsann jag ska försöka anta den, fast jag får ta det i morgonkväll.
Nu är det dröm sött :-) / Nettan

Anonym sa...

Jag känner mig utmanad men du har väl lärt känna mig vid det här laget. mina svar tenderar att bli romaner så det får bli ett projekt framöver.. nu ska jag lägga mig ner och fundera varför magen har en tendens att svälla.. :)

Ha en strålande, kommande dag.
Kram

Duktiga Tjejen sa...

Jag önskar att jag hade en one-piece!

Har svarat på listan för ett tag sedan, fast den innehöll inte 100% samma frågor :)

Nyckelpigan sa...

Antar utmaningen i morgon! =)

Anneli Stålberg sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig :)

Barnens Hjältar sa...

Vi tycker samma med One-piecen och stringbikini ser jag :P

Grabben i bloggen bredvid sa...

Kul läsning och en kul idé att föra vidare.
I'm in!