Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 31 januari 2012

Vill ni gå med i min grupp: AFBM?

Man har gjort en undersökning på vad som irriterar oss mest på facebook.
Etta kom "Vänner som publicerar onödiga statusar, varje dag".
Jag skulle gissa (även om det inte stod med) att det även är irriterande när man skriver in när/om/hur mycket man har tränat.

Jag känner mig träffad. På "all of the above"!
"Hej, jag heter Malin och jag är facebook- och blogg-beroende". Ha ha!




Men samtidigt känner jag; Om människor verkligen irriterar sig så mycket. Lägg ner skiten då. Gå ur sociala nätverk och låt alla oss nördar som tycker det är roligt att läsa om vardagens barnkräk/bajs, trötthet, sovmorgonar, matlagning och kaffe-/tedrickande hänga där...?! Tillsammans, i en enda stor irriterande, facebook-hög?! ;-)


Personligen irriterar jag mig mest på människor som skicka vänförfrågningar och sen ändå aldrig skriver något. WHY??? Vill de bara spionera på andra, men inte "lämna ut" sig själva, eller vad? För det är ju inte så att de måste dela privat information, som att de hade sex igår kväll eller fick klamydia för 2 månader sen...! *Gaaaah* Irriterande kan ni vara själva!



Så... Vilken facebook-typ är ni?


26 som har tyckt till:

Malla sa...

har ingen privat FB :) Jag har monstermalla.se på FB (och den har jag egentligen via makens fb för man var tvungen att ha en profil för att kunna ha en sida?!)
jag vart skitirriterad på att f*ttstatusar så jag la ned FB - SKÖNT! :D
men jag är bloggberoende - absolut :D men läser bara bloggar jag gillar! Och dig gillar jag ;)
Och jag älskar att läsa om träning!

- sa...

Åh...vad bra! Här är en som tvångsmässigt måste uppdatera status om allt möjligt..hehehehehe..;))

Jag irriterar mig mest på folk som aldrig skriver nåt eget utan nästan bara klistrar in andras texter om cancer och jag har världens bästa barn och virusvarningar (oftast falska) osv osv. Irriterar mig även på vänförfrågningar från folk man aldrig pratat med och inte känner och såna tackar jag alltid nej till. En annan sak jag irriterar mig på är hemlighetsfulla statusuppdateringar, som enbart syftar till att göra folk nyfikna och när de sen frågar "vad har hänt??" svarar personen bara "vi tar det på msn sen" eller liknande. Grrrr!

Sanna sa...

Jag irriterar mig på folk som är FÖR personliga! Typ "Idag bråkade jag och Sven (pojkvännen) och han får sova på soffan..." eller typ "JAG ÄLSKAR DIG SVEN!!!"
Det är liksom lite för mycket...

Själv är jag den som uppdaterar på fyllan liiite för ofta... ;D

Kram!

Ezter sa...

Jag tycker det är jobbigt med folk som statusuppdaterar precis allt de gör! Sådana personer tar jag bort aviseringar från!

Duktiga Tjejen sa...

De som irriterar sig på att man skriver om träning är de som skriver inlägg om typ fester, supande och sånt som JAG hatar. De är bara avundsjuka på att man lever sunt. Jag skrev skitmycket om min träning förut, typ "idag sprang jag 13km..."Idag sprang jag 21 km" för att det för MIG var en sån stor del av mitt liv och jag ville dela med mig av mitt LIV, men jävklar vad vissa gnällde. Efter det la jag ned skiten och nu uppdaterar jag status sällan. Dont see the point.

Västgötskan sa...

Malla:
Mycket trevligt att läsa att du gillar min(a) blogg(ar). :-))

Anneli:
Ha ha! Ja, det har jag märkt... ;-D

Sanna:
Mycket sant! Sånt skriver jag däremot aldrig!

Ezter:
Exakt, helt rätt. Istället för att irritera sig är det bättre att AGERA. Ta bort det så slipper man tycker att det är jobbigt och gnälla.

Joanna Björkqvist sa...

Under några år uppdaterade jag min status två gånger per dag, men sedan ett tag ägnar jag mer tid åt bloggen, så det mesta av mina livstecken på fejan är att jag länkar till bloggen eller till artiklar jag hittat på nätet. Och så kommenterar jag en massa hos mina vänner, som ÄR mina vänner. Skulle aldrig adda folk jag inte känner och förstår inte varför jag i tid och otid får vänförfrågan från folk jag inte känner. Varför, liksom...?

Grabben i bloggen bredvid sa...

Vad jag gillar med Facebook är jag ju tydlig med på min blogg ;)
Men lite objektivt kan jag medge att FB kan ha en poäng så länge FB-vänner är IRL-vänner. Det är väl där det brister, hur många skulle ringa en klasskompis från sexan och berätta vad man åt till middag? Nä, så varför är det då så man använder FB?

Vad gäller träningen så har jag nu under januari reggat träning varje dag pga ett nyårslöfte. Det är fler kommentarer om "usch vad det verkar kallt", "ska du verkligen...", "akta dig för skador" etc. än beröm om man säger så. Måste vara ren och skär avundsjuka!

kattiiiiss sa...

Jag är medlem på direkten ;-)
Skriver inte superofta på FB men lägger upp en del bilder då och då.

Nettan sa...

"Hej Malin. Hej jag heter Jeanette och jag är facebook- och blogg-beroende." ;-)

Jag är nog en periodare med statusuppdateringar. Jag vill gärna ha en diskussion på mina uppdateringar för att kunna "prata" med andra.

Jag retar mig nog mest på personer som konstant är negativa i sina statusar.
"jaha, då var det jobb igen. blää",
"åh, vad tråkigt allt är. hatar mitt liv" osv. Om nu allt är så tråkigt ska man kanske försöka göra något åt det. Jag gillar en blandning på uppdateringar helt enkelt. Fast jag måste säga att jag även är lite allergisk mot när par konstant lägger jag älskar dig eller anra kärleksförklaringar i varnadras loggar. Känns lite som att man måste visa eller få bekräftelse från anrda att man har det så bra. Nu blev detta en ganska lång kommentar så jag får kanske stilla mitt beroende och göra ett eget inlägg i ämnet istället ;-). / Nettan

Nyckelpigan sa...

JAG ÄR MED! Skiter fullständigt i om folk stör sig, det är deras problem. Passar det kan man ju alltid ta bort den man stör sig på tycker jag.
Jag är både fb & bloggberoende men har märkt att folk stör sig då de tycker man är präktig genom att man bakar & lagar mat. Även träningen har stört vissa men deras självkänsla får de jobba med själva. Inte mitt ansvar..
Håller med Anneli om dessa inklistrade statusar.. Hatar dem. Kom på något själv eller skriv inget alls. Samt meningen du vet hihi Ny vecka - nya möjligheter blääää :)

Carina Sjölund sa...

Tidigare satt jag mycket på facebook!
Skrev mest om mina träningar och promenader med vovven, men fick kommentaren... har du ingenting annat att skriva om???
Blev faktiskt lite ledsen över detta :(
Så nu är jag sällan inne!
Kramen♥

Västgötskan sa...

Carina:
Fy, vilken elak kommentar.
"Låt bli att läsa då" har man lust att säga! Man skriver väl om vad man vill och passar inte det, behöver man inte vara vän med den personen... :-(

Cissi sa...

haha! Jag är med!
jag stör mig faktiskt lite på folk som uppdaterar alldeles för privat på facebook, eller som jag vet ljuger.. Fast jag vet inte om jag stör mig eller om det roar mig egentligen! ;) Lite underhållande

Märta sa...

Ääh, folk är folk och får skriva vad tusan de vill för mig. Blir jag mot förmodan störd antar jag att det är någon jag retar mig på i verkliga livet och då har de ju inget på min facebook att göra.
De där som smyger omkring och bara snokar i andras utan att ge av sig själv blir jag däremot irriterad på. Säger som du: WHY?! Som att gå på ett cocktailparty och vägra konversera, juh! :)

Jempa sa...

Det är ju bara att blocka irriterande personer, och läsa dem man vill läsa om. Tycker det är lite samma med personer som lämnar taskiga blogg-kommentarer. Läs inte då.

Själv är jag lite mittemellan. Skriver nån status ibland, kommenterar ibland, och lägger upp ganska många bilder.

Milla sa...

Jag är lite av en VVFBABBP än så länge !)
(VågaVägraFaceBookAnvänderBaraBloggPerson)
Ha en fin dag! Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag är mer för bloggen än för fb. Jag tittar in där ibland och skriver någon gång bara...

Shamrock sa...

Periodare. Ibland väldigt aktiv och ibland inte aktiv alls

Anna sa...

Jag är innne på facebook dagligen, spelar och läser allt som uppdateras, själv skriver jag inte ut varje dag va jag gör :)
Ganska normalf fb användare!
Kram

Åsa sa...

Jag kräks också lite på alla som skriver hur mycket de tränar... fast det är bara för att det får mig att få dåligt samvete för att jag aldrig kommer iväg själv ;)

Pillargontanten sa...

I´m in!

Jess sa...

Jag tycker onödiga statusuppdateringar är löjlig, jag har tränat, jag har ätit och så vidare...

mikael sa...

Är nog mest den som kommenterar andras inlägg.
Stör mig mest på folk som hela tiden skriver "tagit en kaffe och nu kikar jag på Big Brother"
Inlägg som inte säger nåt :)

Om du postar dina träningsstatusar får folk dåligt samvete och kanske tar sig ur soffan och rör på sig. Då har du gjort en god gärning. Så ser jag det :)

Gaymasen sa...

Jag är spionen. Personen som smyger runt och smyggillar lite här och var men som själv aldrig skriver något vettigt där. Det har jag ju bloggen till. ^^

Lairama sa...

Jag är den som kommenterar andras inlägg men ytterst sällan gör något eget.
Annars så chattar jag en hel del och smyger runt och gluttar på mina barns statusar och bilder.