Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 30 januari 2012

Kult!

Jag förstår inte alltid behovet att göra om allting...?! Visst är tekniken bättre idag, men är det inte de smått pinsamma detaljerna som gör det gamla lite charmigt ändå?

TV4 Guld visar just nu gamla repriser av 80-talsserien "Hulken". Jag menar; den "nya" hulken-filmen. Vad är den jämfört med det här? (Observera den härliga frisyren på han som spelade hulken!) *skratt*


PS. Men efter den här bilden tror jag nog att jag hellre hade sprungit på Hulken i en mörk gränd, än David Banner...
;-)


14 som har tyckt till:

Jess sa...

Allra helst han i mitten om det nu ska vara i en mörk gränd alltså! :)

Trillingnöten sa...

Man kan inte annat än älska de gamla serierna när man ser detta :)

Malla sa...

hahahaha, ja eller hur!

Anonym sa...

Ja du, den där Hulken. Det har jag aldrig sett, på rikigt! Haha, Stoffe är tydligen okult ;)

ja det var underbart att få tillbaka telefonen, som jag saknat den. Nu saknas bara simkortet så att jag kan göra mig hörd

kram på dig bästa!

britta bloggar sa...

Haha, vilka frisyrer!!!

Anonym sa...

Hulken, ja. Det var ett tag sedan man satt framför TV:n och tittade på honom... :)

Mallan sa...

Jag kan också tycka att det är lite synd ibland, det ska ju vara sådär härligt B-kass :-)

Västgötskan sa...

Stoffe:
Va? Har du aldrig sett "gamla" hulken?? Hur gammal (ung) är du egentligen? Eller hade du ett liv och inte vi andra...? Ha ha!

- sa...

Jag förstår det inte heller. Ta bara Psycho tex...nyinspelningen är ju en kopia scen för scen, men med andra skådespelare och i färg. Men jag föredrar alla gånger den gamla från 60-talet! Det är en HELT annan stämning i den! Och vem kan spela Norman Bates bättre än Antony Perkins?! Nej man gör inte så med en kultfilm, eller en kultserie. Men usch, vilka otäcka ögon David Banner-karaktären hade där..hur har han fått till det så, han ser ju ut som en besatt zombie..hahaha

- sa...

Ps. Jag kollade alltid på Hulken när den gick..och älskade den..på 80-talet fanns det iof bara två kanaler att välja på så man fick nöja sig med det utbudet som public-service hade ;))

äppelblomman sa...

Haha ja för hulken ser ju ut som en galen clown;-)
De var bättre förr;-)
Kram K

Nettan sa...

Kan bara hålla med. Vi har plötsligt blivit väldigt bortskämda med mycket. Det var mycekt mer hantverk förr och det är väl därför det är så fantastikt att se. Gamla Hulken är verkligen kult. Trots att han hade hela kläder när han blev vanlig igen. / Nettan

Nyckelpigan sa...

Men fy så läskig han ser ut, det minns jag inte när jag tänker tillbaka på serien... Man var väl så nöjd att det gick något vettigt på tv:n :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Samma sak med de flesta Disney-filmer som höll bättre kvalité, bättre hantverk förr.