Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 25 januari 2012

Det är tanken som räknas..(?)

Igår kväll körde sambon "min" bil, därför sa han imorse:
"- Jag lägger din nyckel här" och pekade på hallbänken.

När jag skulle gå ut och för att köra sonen till skolan så låg det ingen nyckel där. Vad f-n...?! Letade, men fick till slut ta extranyckeln som jag visste låt i köksskåpet. När jag sen kommer ut så står bilen...igång.
Tanken var ju god. Tack älskling!
Men hur i h****e skulle jag veta att du hade startat bilen, när du sa att du la nyckeln inne? Jag hade ju kunnat leta ihjäl mig? Karlar... *Suck*



Nu kommer han säkert kommentera och säga att han inte sa att han la den på bänken. Men jo, det gjorde han! Jag är nästan helt säker. :-P


13 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Nu infinner det sig helt plötsligt en massa frågor i mitt huvud! Hur länge hade bilen stått och puttrat i väntan på dig? Brukar ni göra så?
Det innebär att din Make är helt djävla galen och borde genast höra v sig till mig och bli min "bloggvän", för det var ju faktiskt "helt galna män" min blogg i första hand var tänkt att nå, nu fick jag på köpet en massa helt underbart galan kvinnor istället, det funkar ju bra.....men som sagt en "riktigtomgångstimmeskörare" vore en dröm att få "supa till med" någon gång!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så omtänksamt :)

Anna sa...

Men det var ju lite gulligt gjort iaf. :)

Joanna Björkqvist sa...

Så gulligt gjort! När jag skulle iväg igår hade jag inte använt bilen på fem dagar. Det gick knappt att öppna dörren och att skrapa rutorna? Haha, vilket skämt! Det var omöjligt! Jag fick låta bilen stå och gå som ett miljömonster i en kvart...

Camilla sa...

Hahaha..blir intressant att få höra VAD det var han sa. :)
Gubben min säger att jag hör det jag VILL höra ;)
Kram!

desperat hemmafru sa...

Helt klart tanken som räknas. Fast bilen kunde ju ha stått där och brummat ganska länge om det hade velat sig illa. Typsikt karlar säger jag bara ;-)

Suzan sa...

Hahaha....

Carina Sjölund sa...

God tanke i alla fall :)
Men ibland är karlar som dom är :)
Kramen♥

Cissi sa...

Undrar vad han tror att han sa.. :) samma sak brukar rätt ofta upprepa sig här...

Gurtah sa...

Jag skulle vilja säga typisk fruntimmer som bara lyssnar på hälften av det som sägs...
-Jag lägger nyckeln här...
Var vad du hörde. Vid:
- Eller förresten, ni ska ju åka snart...
Hade du tydligen slutat lyssna. Och vid:
-Så jag startar den.
Så kom det vanliga, kvinnliga:
-Ja...
Som egentligen betyder:
Jag har slutat lyssna på dig för länge sedan eftersom du ändå inte har något intressant att säga. Men jag svara ja för att hålla uppe fasaden...
Eller hur var det nu...?

Duktiga Tjejen sa...

Vaddå, tomgångskörning är ju INTE ok oavsett ;)

h sa...

Är det Gurtha som är mannen? Om inte hoppas jag du uppdaterar med vad han sa att han sagt. :)

Fia sa...

Hahahaha det är ju tanken som räknas ;)