Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 15 januari 2012

Drömmar om hemmet.

Om jag (vi) hade byggt ut huset hade mitt förstaval lätt varit en farstu. Det ser så rofyllt ut att sitta och titta ut genom gammaldags, lantliga fönster. Lovely!


Mitt andra val hade varit en walk-in-closet. Ganska oviktigt, materiell sak egentligen, jag vet. Men tänk vilken dröm att kunna GÅ IN i sin garderob och välja kläder och skor?

Det kräver väl dock (för att bli så bra som jag fantiserar om) att man även har en kvantitet av kläder som matchar storleken på garderoben. Och oavsett vad sambon säger (!) så är så inte fallet! Fast det är ju bara ett smärre bekymmer. En trisslott eller två bara, så... ;-)


När jag säger att vi kan bygga ut en sisådär 10 kvm bakom vårt nuvarande sovrum och flytta fönstret till andra väggen, himlar sambon bara med ögonen. Undrar varför? ;-)


Vad hade ni gjort om hemma om ni hade möjlighet?

11 som har tyckt till:

http://www.veiken.se/ sa...

SNYGGT! Hade gärna byggt ut om någon hade förbarmat sig över städningen. Det som är nu räcker för mig :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jag har också planer inför miljonvinsten kan du tro:)!

Ting sa...

Byggt en balkong i söderläge!

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj - massvis!
Byggt vårt badrum däruppe - det är fortfarande ett tomt skal. Och så hade vi byggt balkong och altan på baksidan. Ett garage, en glasveranda = större kök samt en groventré. Var det allt? :)

Nettan sa...

Jag hade definitivt gjort om mitt kök. Stora öppna ytor som är lätta att arbeta vid. Tänk att få stå där och göra cupecake. Ja, nu längtar jag till den möjligheten :-). Walk-in-closet har vi redan. Ja iaf något liknande men den kallas snarare klädkammare ;-). / Nettan

Pillargontanten sa...

Jag, hade lätt gjort ett spa i källaren, med Bastu, bubbelbad och relaxdel :)

Jess sa...

Farstu, walk-in-closet, ett stort kök och ett stort badrum!

Barnens Hjältar sa...

Jag hade byggt på en våning till. Där uppe skulle vi haft ett enda stort loft för ungarna att ha spelhörna, tv-rum, att umgås på så vi får lilla vardagsrummet för oss själva haha. Just det ja ett stort badrum skulle jag lagt till med :-)

Unknown sa...

Även om jag inte har kläder till en SÅ STOR garderob, så kan man ju alltid drömma! Jag kan förvisso GÅ in i min, men då ska jag helst backa för att komma ut igen :) Annars ett stort badrum med badkar!!! :)

Västgötskan sa...

Mycket drömmar, ser jag. Trevligt!
Jag önskar er alla trisslottsvinster! ;-)

Anneli Stålberg sa...

En walk-in-closet och en inom/utomhuspool hade inte skadat :D