Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 17 januari 2012

Underligt undermedvetet?!


Natten som var innehöll inte mycket kvalitetssömn... Lill-skiten tyckte att det var morgon klockan 04.55. Det tyckte INTE jag...!!!
Jag tror aldrig att han somnade om, men jag är inte säker. Jag låg och slumrade lite från och till och när klockan var halv 6 gick sambon upp och gjorde välling, medan jag låg kvar och kände ett välbekant bultande. Huvudvärk... *Suck*

Jag hann drömma mycket konstigt mellan alla minuter-slumringar i alla fall. Om drömmer är ett sätt att processa ens undermedvetna är det nog tur att det är just det. UNDERmedvetet! Mycket konstigt som måste pågå i min hjärna som jag själv inte känner till..? Ha ha!

Snart ska jag iväg till (byn, orten, hålan) stan med kära mor och se om vi kan fynda något. 

God morgon! :-)

7 som har tyckt till:

Åsa sa...

Jobbigt att inte få sova... hoppas huvudvärken ger med sej och att du hittar nåt kul på stan!

oumberligating sa...

Hade varit mycket spännande med exempel på dina undermedvetna drömmar....hoppas du inte åt upp hunden, adopterade bort barnen eller något liknande!
Ha en bra dag och Kram ifrån Oumberlige Peter!

anette sa...

Ja hjärnan har ett underligt sätt att bearbeta "ens" tankar och omvandla detta till "egna" bilder med små galna historier :)
Ha en skön tisdag och jag hoppas att din huvudvärk har begett sig iväg
kram

- sa...

Usch..låter inte kul, hatar när man sover så där illa och huvudet börjar bulta..

Freud sa ju att drömmar är ens undermedvetnas sätt att bearbeta det man är med om, samt att allt det du drömmer handlar om dig, och BARA om dig. Men att drömmarna inte ska tolkas bokstavligt. DET tycker jag är opraktiskt! Jag menar, om man nu ska drömma om sitt liv, vore det inte bättre att man förstod vad drömmarna egentligen handlar om..? :D

Gafflan sa...

Minns så väl det där med morgonpigga små gryn och avsaknaden av sömn...nu är avsaknaden mer beronde av att det liggs vaket och väntas på att stora gryn ska komma hem eller ha sjkuts hem mitt i natten. Ho-ho-ja-ja. ;D

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, det är inte klokt vad man kan drömma livligt och verkligt när man håller på att slumra så där.

LillaTuss sa...

Svar: Jaha... så du vill att jag blir din privata metereolog? Å jag som trodde du ville komma hit å hälsa på ;)