Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 29 januari 2012

Jag och orkidéerna har nog samma uppfattning.

Jag längtar verkligen efter våren. Egentligen en ganska underlig känsla, då vi knappt har haft vinter över huvudtaget. Fast å andra sidan har vi ju haft höst i ett halvår och det kan vara nog så uttröttande för kropp och själ! 


Uppenbarligen har mina orkidéer också trott att vi har hoppat över vintern, för någon vila har aldrig infunnit sig. De blommar om, blommar om och blommar om en gång till. Jag är inte den som klagar, förvisso. Men kontrasten med snö utanför, känns lite skum.

Men i första hand är det fullt ös mot arbete som gäller (Innan våren kommer alltså). Herregud, vad fort dagarna går. Imorgon är det bara 3 veckor kvar...! :-O

Jag har ju, som tur är, ett roligt jobb men jag måste ändå erkänna att det känns lite motigt att gå dit nu, när man varit hemma så länge... 
Sambon får vara hemma hela våren och hela sommaren. Lyckost! ;-)


15 som har tyckt till:

anette sa...

Visst är det småmysigt med blommande Orkideér mitt i vintern , jag har två vackra vita som förgyller fönstren.
Aaaa njut dessa tre veckor, för uj så fort det går.
Härligt för din sambo att få vara hemma och njuta barn,våren och sommaren lyllos han ;).
Ha en fin söndag
kram

Anna sa...

Jag instämmer till 100%. Jag längtar helt galet mycket efter våren.

Anonym sa...

Ja, men tänk sen när du kommer hem från jobbet till dukat bord och välstädat hem. Det blir tider det... ;)

Anne-Lie sa...

Kul att du lämnade en kommentar när du besökte min sida! Det är ju inte utan att jag ibland blir nyfiken på om någon kikar in eller ej.
Nu ska jag nosa runt lite hos dig. Underbar orkidé du har - älskar dessa blommor! Både vad gäller utseende och skötsel!

Ezter sa...

Vissa orkideer har en förmåga att blomma jämt! Tror inte de bryr sig oom årstider!

♥ Sojka ♥ sa...

Ja eller hur visst älskar vi dem nätterna! ;)
kram

Åsa sa...

Ja här har du en till som längtar efter våren!

Villa Frejas bokblogg sa...

Den trevligaste tiden på året att få vara hemma på - och du går tillbaka till jobbet ;)

Barnens Hjältar sa...

Det sägs att orkidéer blommar när de tror att de skall dö. Ett sista ryck att överleva liksom :P

Jess sa...

Jag är också sugen på lite vår nu!
Min orikdeér brukar blomma som bäst under vintern!

♥ Carina ♥ sa...

Vad vackra dina orkidéer är. Mina har jag "gömt" bort. Dom får komma fram när dom blommar snällt igen ;)
Kram

Anonym sa...

Vilken härlig orkidé. Den ser ut må bra hos er :)

Åh, vad jobbar du med?
Kram

kattiiiiss sa...

Det där med höst ett halvår stämmer precis.
Jag vill också ha vår!
Och ljus :-)
Och värme!
Och sol ;-)

Nåja. Att längta är nog bra. Då har man något att se fram emot.

Kram

Malla sa...

vad jobbar du med egentligen, jag har nog missat det...

Susjos sa...

Visst blir man glad att de blommar! :) man kan låtsas att våren snart är här :)