Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 21 januari 2012

Behagen hängde fritt!

Vi var i simhallen med barnen idag. Herregud, vad det snöade. Eller ja, inte inne i bassängen alltså, men utanför. Hela dagen lång har det snöat...! Nu när det snart är vår (ja, jag är optimist!) känns det som att det kan kvitta... :-P

Jag var själv i stora bassängen med äldsta sonen en stund, så han fick träna på att simma. Vi skulle hoppa från kanten på det djupa och han hoppade, medan jag valde att dyka. Ingen bra idé. Inte alls bra! Riktigt, riktigt dålig faktiskt...



Redan när jag bröt vattenytan kände jag att överdelen på bikinin for all världens väg. Mina två behag levde fritt och glädje sig säkert åt detta en kort stund (?!) Det gjorde inte dess ägare. Dvs jag!


Jag fick snabbt (!!!) simmat in till kanten och fick, efter mycket om och men, fixat till den så den satt rätt. Sen upptäckte jag att även "halterneck"-bandet hängde löst och tänkte först att det hade gått sönder. VAD SJUTTON GÖR JAG DÅ???
Som tur var hade den inte gjort det. "Bara" lossnat från öglan på insidan av kupan, så jag kunde haka i den igen. *pust*

Runt bassängen gick en av badvakterna (även "känd" sen innan i bloggen, som sonens snygge simlärare). Ni 

kanske tänker att detta var ett försök att imponera, från min sida. Men nej! Är man trebarnsmamma är topless INTE ett sätt att imponera...! *harkel* ;-)

Dagens slutsats: Jag börjar förstå varför gamla tanter har baddräkter istället för bikini... Inte för att jag gammal alltså, men ja, ni fattar. Eller...? Äh, vad f-n... Ha ha!


23 som har tyckt till:

Unknown sa...

Hihi, luttrad som man är i badlekar, så används enbart baddräkt när barnen är med i vattnet! ;-) Bikinin är förpassad till de två månader när det går att slappa på stranden...

Kram

Anonym sa...

Ohhh! GIssar paniken! Ja, eller bada i sport-bh!

Nyckelpigan sa...

hahaha Underbart! =) Jag tar baddräkt på vattenträning pga av mycket hopp men när vi badar & busar har jag bikini

Anonym sa...

UNDERBARA DU!!

arasen sa...

Åh, vad pinsamt.. Men tack för ett leende på mina läppar. Det är visst inte bara jag som råkar ut för pinsamma situationer :)

Miss M sa...

Hahaha! Förlåt men jag såg det framför mig ;) Pinsamt till Max men till amusement för andra ;) Ang att ragga på FB, så B, som du säger, varför ragga på människor man inte känner, det finns datingsidor t det! Ha en bra kväll! Kram

äppelblomman sa...

Ha ha ha ha fy dan va pinsamt....;) jag ska faktiskt köpa en baddräkt nu... De sägs att de är bra;)
Kram K

Ezter sa...

Haha... som 22-23 årig tvåbarnmamma dör jag under vattnet (havet) och simmade fram till campingens vakt som mätte vattentempen. Upp och frågade hur många grader det var. Han, jämngamla killen, log från öra till öra när na svarade... Min bikiniöverdel satt inte på plats... Jag dök under igen och simmade åt andra håller! Phu, vad jag skämdes!

Pinglan sa...

Vem vet.. Du kanske får lite uppvaktning av snygge simläraren på alla hjärtans dag?! ;-)

Nina sa...

haha, va jobbigt! Ska nog skaffa baddräkt jag med, även om jag inte har några barn... var det en sådan bikiniöverdel som du hade på dig?? Jag har en likadan... känns ju sådär isåfall! Den snygge simläraren, är han singel? Kanske borde komma och bada hos er isåfall! =) tack för kvällens skratt!

Västgötskan sa...

Nina:
Nej, det är inte exakt en sådan. Men liknande.
Sen tror jag inte att han är singel. Men det är ju inte jag heller. Spana lite kan man väl få göra..? Ha ha! ;-D

Malla sa...

hahahha :D

Villa Frejas bokblogg sa...

Men då var det ju du jag skymtade från läktaren i dag. Tjejerna simtränar på lördagar med start kl. 15.30.

Västgötskan sa...

Husfrun:
Jaså, var du där? Det missade jag helt. :-)

Gafflan sa...

Hihi! Åhhh vad gräsligt det är när man liksom känner att allt plötsligt kan, högst ofrivilligt, visas för alla som vill se...typ som med din bikinitopp.
Själv lyckades jag nästan moona hela Experium i Sälen i sommras när ett upphopp UR bassängen och för stora bikinibyxor höll på att sluta riktigt illa om jag inte fått tag i brallan vill säga. ;DD

Anneli Stålberg sa...

Lite spänning i livet kan komma i väldigt olika former :)

Nettan sa...

Haha, jag kan ser det framför mig. Hur en ensam bikinitopp kommer guppandes på ytan, helt alena utan någon ägare :-). Jag kan känna din panik. / Nettan

Tove Kungsholmen sa...

Hoppas din son överlevde. Kommer aldrig glömma skammen när mammas bikinitrosor åkte ner när hon hävde sig upp ur bassängen. Detta var typ 1986 men traumat är färskt.

Lady Gaggig sa...

Hahahahaheeej!

Åh, herregud! Tack för ett riktigt gott kvällsgarv här!
Fast...liiite synd om dej var det ju!

La till mej som "stalker" här... ;)
Hoppas det var okej?

Kram, Moj

Trillingnöten sa...

Hahahaha! Guldinlägg måste jag säga. Jag ska notera detta i min "What not to do"-lista!

Josefin sa...

Hahaha! Och jag tillhör tantgänget som har baddräkt. Men tänkte ev våga mig på bikini när jag, om 2 veckor, ska bada med kollegorna där grabbarna är typ alla under 30...
Jag får väl visa "verkligheten", hur man ser ut efter 2 barn (utan att tagit till kniven).
Får tacka för varningen och se till att tygtrasorna sitter fast ordentligt innan jag vågar mig på djärva hopp och dyk.

(Och du, du är utmanad -http://bortmedhullet.blogspot.com/2012/01/utmanad.html)

Chrissan sa...

Haha, ja baddräkt är kanske att föredra.;)

Märta sa...

*asg* Ursäkta, men jag tror jag skrattar ner mig här!! :) Underbart att du delar!