Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 19 januari 2012

Det farliga med gymnastik är inte själva övningarna!

Förkylningen härjar ordentligt i familjen.
Häromnatten klagade mellansonen på ont i örat, men det släppte (som tur var!) ganska snabbt. Det hostas och snoras lite omvartannat här, ibland alla fem familjemedlemmar. Jag har (*peppar peppar*) klarat mig ganska bra. Men känner mig lite "konstig" (mer än vanligt alltså). ;-)


En talle i näsan?
(På tal om osmickrade vinklar/foton...) Ha ha!


Men jag ska definitivt inte klaga. Igår kom äldsta sonen hem från gymnastiken och när sambon öppnar med frasen: 
"- Visa inte mamma vad du har gjort, för då får du nog aldrig gå dit mer", blir man helt klart lite oroligt!!

Det visade sig att när han skulle springa tillbaka till räcket, efter att ha tagit magnesium på händerna, hade han helt missat kabelvajrarna som sitter överallt (för att hålla fast redskapen). Han var rätt ynklig ett tag, sa sambon. Tror sjutton det! Inte varje dag man blir mer eller mindre strypt av en vajer... (Och ja, det var nog tur att jag inte var med...) :-O




7 som har tyckt till:

Anna sa...

Men oh stackars er alla. Krya!

Och Ja det är bannemig extra poäng om man inte har någon smartphone! ;)

Unknown sa...

Fy vad läskigt med vajern, en sån grej kan ju göra den tuffaste lite knäsvag!

Krya på er med förkylningarna!

Ezter sa...

Usch, de där vajrarna är inte att leka med! Ibland är man glad för det man slipper att se! Krya!

Anonym sa...

Men liten då. Nä, i sådana lägen kanske det är tur att inte mammorna är med...

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sv, Tack för tips. Jag vet, men det hjälper fan inte! ont ont ont. Fast bättre idag:)
Kram!

Milla sa...

Fy vad otäckt! Lustigt att de inte markerar vajrarna bättre. Tur att det inte blev värre än det blev. Stackarn. Hoppas han mår bra nu.
Kram Milla

Nyckelpigan sa...

Oh fy stackars liten! Och skönt att du inte såg.. Jag är precis LIKADAN! Hade flippat ut.... Kram