Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 31 januari 2012

Dags att agera, Annie Lööf?

Som villaägare blir man ju lite smånervös när elpriserna åker berg- och dalbana. Den här vintern har (hittills) varit underbar, då elfakturorna knappt har ökat nämnvärt pga det milda vädret. Men nu flaggas det för prishöjningar igen, pga kallare väder och att många reaktorer är ur drift.

Det mest frustrerande är att f.d. näringsminister Maud Olofsson gick ut flera gånger, efter att ha haft möten med elbolagen och "tagit bolagschefer i örat", och sa att:
"- Nu är det löst. Nu litar jag på att de sköter detta".

Mm.... Den tilliten tycks ju resultera i mycket...

  • Forsmarks reaktor 3 tas tillfälligt ur drift på onsdag. 
  • Startdatum för stillastående Oskarshamn 3 är framskjutet och inte exakt angivet. 
  • Även Oskarhamn 1 och Ringhals 2 är ur drift, sen tidigare.

Nya näringsministern, Annie Lööf känns rätt anonym i dagsläget! Dags att stiga fram och ta ett (nytt) snack med elbolagen kanske...??



2 som har tyckt till:

Malla sa...

ja - dags att kliva fram!

sv: jag åker till sthlm nästa vecka och skrev för ngt tag sen att om ngn vill ses så ses vi :) gäller även dig såklart :)
vi blir några st iaf, tid och plats vet jag inte än :)

Barnens Hjältar sa...

Ja det blev väldigt tyst om Annie Lööf!
Tack, det blev en riktig skitdag igår både på jobbet och efteråt på ett möte. Idag skiter jag högaktningsfullt i bägge ställena.