Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 10 januari 2012

Jösses, vad tomt det blev...

...här hemma utan en massa "gangsters"?! :-O

Imorse var det dags för dagis och skola igen. Det var nog med blandade känslor. Jag tror att de mestadels tyckte att det skulle bli kul, men lite tog det nog emot att åka iväg så tidigt. Själv var jag mega-baota-jätte-trött! Men somnar man inte förrän vid midnatt får man väl skylla sig själv...?
När barnen öppnade dörren och fick se det ca 3-4 cm tjocka snötäcket blev de i alla fall glada och började genast prata om att de skulle åka pulka!


Jag måste säga att det känns lite konstigt att titta ut och så är det alldeles vitt/ljust! Men jag behöver väl säkert inte oroa mig över att bli ljusterapi-chockad på något sätt. Det ska tydligen regna bort i dagarna... :-P



11 som har tyckt till:

Ezter sa...

Lite synd att snön kommer lagom tills skolan börjar!

Duktiga Tjejen sa...

Ärsh, det kommer nog mer snö snart igen ska vi se. Lagom till våren kanske ;)

Anki sa...

Åh vad vackert!! Underbar bild!
Hoppas barnen kommer hem glada idag och har haft en bra o rolig första dag på VÅRTERMINEN! Låter det inte fantastiskt?! :-)

KRAM

Anonym sa...

Vackert är det och oj vad jag blir avundsjuk. Du är rolig du, ditt inlägg hos mig om tapeter. Det är faktiskt så att tv rum, köksdel, vardagsrum, hall och en lång gång hänger ihop:-) Luuuuftigt!!

Kramen

Camilla sa...

Vi har haft snö ett tag nu. Idag har vi bara -3 grader. Önskade faktiskt att jag kunde gå ut. Men jag ligger i feber i dag :(
Så det blir bara att ta det lugnt. Skönt att Gubben och barnen inte är hemma. Då får jag ligga och tycka synd om mig själv hela dagen ;)
Kram!

Carina Sjölund sa...

Här hos oss är det inte någe speciellt mycket snö. Vi kan inte ens göra någe skidspår åt ungdomarna :(

Jag jobbar ca:2 mil från där jag bor & där är det 110 cm snödjup!
Det kan man tala om plogkanter :)

Tack för titten hos mig.
Välkommen åter!
Kramen♥

Gafflan sa...

Vi har också snö. I kombo med sol så är det sååå ljust men...det ska ju regna som du skrev. Vi får vara glada så länge det ligger. :D
I morgon ska jag jaga upp min tonåringar till skolan. Mohahahahah! ;D

Milla sa...

Ja, det var segt i morse men snön piggar upp. Men då den äntligen visar sig så ska den ju jämt smälta igen:(
Hoppas barnen hinner med att njuta idag i allafall.
Ha en fin dag. Milla

Hovdamen sa...

Ja varför lägger man sig inte i tid!! Jobbigt att va trött när man vaknar.

Kram

kattiiiiss sa...

Så fint!!
Hoppas att de hann åka :-)
Du kanske också tog dig en åktur!

Märta sa...

Härligt foto! Hoppas ni får ha kvar snön ett litet tag iaf - den lyser verkligen upp de här apiga gråjanuaridagarna!