Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 26 januari 2012

Att barnleksaker kan vara så ointressant?!


Vi har haft "barnspärrar" på skåpen under diskhon i köket. De är såpass slitna välanvända att de har slutat fungera och vi har inte hunnit fått tummen ur att köpa nya.
Alltså, ni anar inte hur många gånger per dag jag får rycka loss papper, risifruttilock och annat från lill-skitens händer. Varför kan inte små barn förstå att de ska leka med sina LEKSAKER????

Ja ok, jag är väl ganska nöjd med tillvaron ändå. Han är ju rätt söt när han springer omkring och "vinkar" med skräpet i handen...... (erkänner motvilligt). ;-)



God morgon (eller förmiddag kanske)!




19 som har tyckt till:

Carina Sjölund sa...

Det dom får leka med är inte lika roligt.
Mer spännade att ta och plocka saker man inte får *Ler* :)
Men gotroll är dom i vilket fall :)
Kramen♥

Joanna Björkqvist sa...

Jag minns tiden med spärrarna och framför allt hur skönt det var att bli av med dem! Kändes som ett jättelyft för arbetsmiljön i köket, faktiskt...

Med tanke på hur långt du har till brevlådan hoppas jag att din morgontidning ligger kvar där ännu! ;)

Malla sa...

godmorgon! det är det förbjudna som är skoj ju! ;)

Katarina sa...

Haha. Så är det. Det blir bättre som tur är ;)

Jag hade några kökslådor med skräp i, som hon fick leka med. Det hjälpte nyfikenheten lite. Var lite annorlunda med mina grabbar som rev ut allt ur skåpen. Hjälp...

;)

Barnens Hjältar sa...

Ja, skräp och diskmaskinen är jäkligt poppis här med :P

Fia sa...

Hahaha det berömda är mys.Runt om i bloggvärlden är ju allt så mysigt och alla har så mycket mys hela tiden så jag kallar det för det berömda hahaha ;)

desperat hemmafru sa...

Eller det som mamma och pappa brukar använda?

Åsa sa...

Gräset är ju alltid grönare på andra sidan! ,)

♥ Carina ♥ sa...

Ja egentligen kan man ju bojkotta allt vad leksaker heter. Man har ju hur mycker annat skoj i köksskåpen :)
Go'eftermiddag!

Tove Kungsholmen sa...

Skulle du själv tycka att de är kul? Nej just det. De flesta vuxna gillar bara en lek, att leka doktor. :D

Ann-Sofie sa...

Godmorgon! Ja plast-skåpet och kastrull-skåpet var jätteskojigt tyckte mina när de var små.

Anonym sa...

Du har fått en liten award av mig. GÅ i hos mig och kolla

Milla sa...

Tänk vad billigt det vore om man hade skippat alla leksaksinköpen för att alla vet vi ju att med lite sand och vatten (och så skräp, hihi)så kommer man lågt :)
Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Va då!? Så du skulle få massa tid över till annat?

Anonym sa...

Haha det är helt fantastiskt! Dem är så påhittiga de små liven ;)

Precis som Malla skriver, det är ju det förbjuda som är intressant, det vet ju vi vuxna ;)

SUPERFIN bild på dig vännen!!

Jess sa...

Egentligen kunde småbarnsföräldrar spara en förmögenhet genom att bara ta fram lite husgeråd och gamla burkar! :)

Lairama sa...

Så är det. Allt är roligt som inte är leksaker. Just skräp är väl mindre kul om de springer runt med :)

Nyckelpigan sa...

Så är det jämt.. Man köper dyra leksaker & så är det helt andra saker som är det roliga.. GB-glassburkar & kastruller. Typiskt

Nina sa...

Alltså, det här med att barnleksaker inte är ens hälften så roligt som allt som man INTE får ta :P tänk att precis så har vi det här också, di små barna :P
Funderar starkt på att göra en "lock-låda" med massa roliga grejer som låter när man slår de i golvet, gissar dock på att det inte kommer vara lika roligt när bebis faktiskt FÅR leka med sakerna utan att mamma säger "ajja bajja" :P
Kram på dig och ha en härlig helg!