Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 24 juni 2009

Vi har kanske tagit oss upp för den där långa uppförsbacken?

Jag ska erkänna. Jag är inte särskilt insatt i fotboll. Det är precis så att jag vet vad en "offside" är. Samt att jag några gånger senaste tiden, har hört talas om Marcus Berg. But that´s it.
Jag hade min "jag-gillar-fotboll-tid" så långt tillbaka som Brolin, Dahlin, Ingesson, Andersson m.fl. var fotboll bra! ;-)


Men gårdagens seger känns ändå jävligt bra. Som att mitt fotbollsintresse har vuxit lite, lite grann. Sverige har förmodligen sitt bästa lager på ett decenium! Landslaget under Lars Lagerbäck (och kanske förklaringen till mitt ointresse?) har bara känts som en enda lång, seg uppförsbacke...

Stort grattis killar och lycka till mot England!



DN, DN, DN, SvD, ab

1 som har tyckt till:

Anonym sa...

Ja!! Äntligen lite mer go i ett svenskt lag igen. Har själv gått omkring och ondgjort mig över hur det gått utför sedan Dahlin, Larsson & co var i sitt esse. Igår däremot fröjdades mitt hjärta över spelarnas uppenbara entusiasm. Det kändes som om det fanns spelarglädje och inte bara en "Ro hit med stålarna annars skjuter jag inte"-mentalitet.

Dessa gossar ska jag verkligen hålla ett öga på i framtiden. ^w^