Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 26 juni 2009

Sommarfenomenet är (tyvärr) tillbaka.

Jag var på Ica Maxi igår för att inhandla Schampo och duschcreme. Väl där fastnade jag i sminkhyllorna. Har ni funderat över fenomenet mascaror någon gång? I vår butik finns 4 hyllor med fyra olika märken. Att varje märke kan ha 3 olika modeller skulle jag kunna ha förstått; en för långa fransar, en för volym och en vattenfast. Men nu snackar vi 5-6 olika mascaror?! På den ena kunde man läsa:
"För extra mycket volym". På en annan stod det:
"För fantastisk volym". Osv...

Att de försöker konkurrera genom ord som "extra" och "fantastisk" är väl inget konstigt, men varför konkurrera med sig själva..?!

Väl vid kassorna upptäcker jag sommarfenomenet; karlar i bar överkropp. På stranden; visst! Men inte i mataffärer/caféer osv är ni snälla! *ryser*



ab
, ab

3 som har tyckt till:

Anjo sa...

ÖRK när tack!! Det behöver vi inte ha i affärerna!! Det räcker på beachen

Danitra sa...

Jag har märkt något intressant med just mascaror. Dom som gör mest reklam och skryter om högst antal procent volymförändring är mycket sämre än dom anonyma (och lite dyrare) mascarorna.

Fick med en Cliniquemascara när jag köpte lite andra produkter, mesig i sin layout, inget skryt och ingen reklam. Men när jag kletar på den så får jag helt fantastiska ögonfransar!

Tessan sa...

Åh fy..... *ryser*
Bara överkroppar kan ju vara mumsigt, men jag håller med. INTE på ica maxi.