Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 26 juni 2009

Ibland blir man positivt överraskad.

På mitt jobb finns en restaurang som är...eh...ganska "fast" i sin syn på maträtter och salladsbord. Dvs variationen är inte överväldigande. T.ex. salladsbordet brukar bestå av; Tomat, gurka, nån kletig kålblandning, groddar, kidneybönor, jalapenos och rivna morötter.
Varje dag, vecka efter vecka. Men så häromdagen när jag ställde ner brickan blev jag totalt chockad! Där framför mig fanns en hel bunke med... JORDGUBBAR! :-D
Så en liten blomma till dem, helt klart. (En stor blomma kommer, om de fortsätter så här).

Väl vid bordet får jag kommentaren (av en fullständigt jalapenos-galen arbetskamrat!):
"- Jordgubbar? Du vet att midsommar är över va..?"
Vad menade han? Är inte jordgubbar det godaste som finns, oavsett tid på året? Ja ja, skit samma. Fler som honom, desto fler jordgubbar till mig! :-)

0 som har tyckt till: