Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 26 juni 2009

Han liv var mer tragiskt än hans död.

Det var ett himla tjatande om Michael Jacksons död...?
Hans liv har varit (mer eller mindre) tragiskt, absolut! Men att han dör är väl inte särskilt tragiskt, förutom för hans närmsta familj?

Det skrivs och gråts åt höger och vänster, världen över. Det låter på folk som att de har känt honom hela livet...

SvD, DN , ab

7 som har tyckt till:

Tessan sa...

Inte för att jag kanske sitter och gråter, men inte är det väl så konstigt att det hörs världen över att han är död? Jackson är en av tidernas främsta popartister, om inte den främsta. Säga vad man vill om hans liv, men en jäkel på att göra musik och en jäkel på att underhålla var han. Har man vuxit upp med Michael Jacksons musik vore det konstigt om man inte tycker det är en aning sorgligt att hans stjärna har slocknat.
Tycker jag.

Anonym sa...

Men satan! det fattar du väl själv att fans över hela världen älskar honom! skulle inte du bli helt förstörd om DIN största idol dog helt plötsligt!?

//Anna

Västgötskan sa...

Anna:
Nej, jag har ingen idol som jag ser upp till såpass mycket att jag skulle börja gråta.
Däremot har jag förebilder, men det är är folk som jag är nära. Och ja, då skulle jag gråta, men det är en helt annan sak!

Lika lite förstår jag ungdomars hysteri, skrik och gråt när de ser Johan Palm... Men vi är alla olika. ;-)

Mamma sa...

Elvis död gjorde mig mera berörd,han var the KING,och kommer alltid att vara,han var störst av dem alla.....

Tessan sa...

Haha... vi tycker olika i Jackson-frågan, men vad beträffar Johan Palm kan jag inte annat än att hålla med.

lotta sa...

Kändes lite sorgset inombords men det är nog lite chock när man reagerar så med nån man inte känner.
De som är riktigt ledsna o gråter är nog de som funnit " tröst " i hans musik o förknippar den musiken till något .
Kan lugnt säga så här : När Bono i U2 dör då kommer jag gråta floder.
Hans musik ger mig näring både musikalisk o textmässigt o ger mig styrka , men sån är jag att jag gärna lyssnar på en speciell musik o känner tröst i den.

Anonym sa...

Får nog hålla med Västergötskan här.
Jag gillar hans musik men är ingen jätte-fan av honom, absolut inte som person, bara hans musik.
Visst är det alltid synd om en person dör och som 50-åring var han ju inte direkt gammal. Men som artist så dog han för mig när han slutade göra musik.