Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 10 juni 2009

Byta kropp med varann - It happens!!

Har ni sett filmen "Freaky Friday" med Lindsay Lohan och Jamie Lee Curtis? Där mamman och dottern byter kroppar. Det kan hända på riktigt. Jo, det är säkert! Det är nämligen precis vad som har hänt här hemma.
Den lilla Djävulshunden har blivit snäll som ett lamm (För det mesta i alla fall) medan stora (tidigare, väldresserade) hunden har börjat krångla något så helvetiskt...?! :-O


Säger jag åt henne att komma, står hon kvar och nosar. Säger jag åt henne att gå fot, springer hon framför mig. Säger jag åt henne att sitta kvar vid vägkanten tills jag kallar, så hittar hon något spännande i diket... Hon fyller 5 år till hösten. Kan det vara 5-årstrotset...? (Intalar mig själv). *suckar djupt*

6 som har tyckt till:

Anjo sa...

HAHAHA låter som vår hund....fast han är sju....men det är klart...började det nu så KAN det ju vara 5-årstrotsen...hehehe

Jempa sa...

Haha.. Dom är så sjukt söta.

lotta sa...

Kanske trotsar hon för att hon inte bara fått en ny kompis nu utan även konkurrens om matte o husse ?
Eller saknar hon mig sen vår gose stund i fredags ;-) ??

Moosan sa...

Syskonavundsjuka!! ;-)
söta är dom iallafall :-)
kram

Västgötskan sa...

Lotta:
Det ligger nog nåt i det. (Saknaden av gos alltså) Eller kanske det andra... :-D

lotta sa...

Mmmmm, bara känner hur det bubblar inom mig när jag träffar en sån gosig vovve. Åhh, när hon börjar "yla/prata" i ren glädje o trycker sig mot mig så jag nästan trillar omkull då ligger goa vibbar i luften.
Fast den lille envise impade på mig med... nu fick jag klappa henne lite iaf. ;-)