Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 9 juni 2009

Än är inte den siste idioten född...!

Man blir mörkrädd när man läser om såna här idioter i trafiken.

Blev själv "utsatt" ett par gånger för några år sen, när jag jobbade på hisingen I Gbg. Vid det aktuella tillfället var det vägarbete på motorvägen och bara en fil öppen ett par km. Det tar alltid dubbelt så lång tid, när idioter får för sig att det går fortare om de själva ligger I vänsterfilen ända fram till där filerna går ihop. Att den högra filen skulle flyta bättre om alla låg I den, verkar de inte ha en tanke på…
Jag blev hur som helst jävligt irriterad och la mig så jag blockerade vänsterfilen, (men behöll ändå min "plats i kön till höger"). En bil kom mycket riktigt I kapp mig I vänsterfilen. Låg jättenära, tutade, viftade med näven. Jag VÄGRADE flytta mig (även om jag så här I efterhand inser hur farligt det kan vara). Väl framme där filerna gick ihop kröp jag in I höger fält, varpå en långtradare bakom mig också vägrade släppa in killen I vänsterfil, så han blev stående där längst fram, men kom ingenstans.

Men när vi sen "kom ut" på andra sidan, så hade jag en viss herre i arslet X antal km. Det var först då det började kännas obehagligt och jag svängde av vid första, bästa avfart. Som tur var följde han inte efter mig.

En annan gång låg jag bakom en bil vid ett rödljuse. Det blev grönt, men han körde inte. Jag väntade I ca 5-10 sek, sen tutade jag (I all välmening!). Mannen I fråga började då smyyyyga fram, när jag sen trodde att han inte kunde gasa mer och gick ut I vänsterfil för att köra om, DÅ jävlar fick gubben fart…! Samtidigt som han gasade pekade han finger åt mig, genom rutan. Jag blev asförbannad och gasade ännu snabbare och la mig framför honom. Efter en stund kommer idioten och kör om. På höger sida. Det ska väl tilläggas att på den sidan var bara vägren… Vissa människor borde inte få ha körkort (eller få vistas bland vanligt folk…!!!) :-P



ab

1 som har tyckt till:

Moosan sa...

Ha,ha,ha...jag säger bara att det är nog en jäkla tur att jag inte bor i en storstad utan i en liten håla i södra Sverige,för jag hade fått panik..hade aldrig lyckats köra i en storstad..no way..NEVER!..jag hade varit den som kröp fram och gjorde alla de idiotiska grejerna..helt säkert!..Tror de borde ge ut ett körkort till "bönder" och ett till "stadsbor" ;-)
Glad att jag lyckades ta mig in här igen förresten..vet i f*n vad som händer,men av 10ggr lyckas jag till slut komma in 1ggr...om jag har turen på min sida vill säga!..det blir bara så när jag ska in på din sida..!
kram kram