Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 16 juni 2009

Maschokisten Västgötskan drar till Värmland.

Gårdagkvällen bestod av ytterligare ett bodypump-pass. Jag börjar tro att jag är värsta maschokisten, för jag tycks njuta av att plåga mig själv...! Hi hi!
Det är jävligt segt att komma iväg, särskilt som igår när passet inte började förrän 19.25. Det är livsfarligt att komma hem och "komma till ro" innan man ska iväg igen.

Igår klarade jag dessutom att lägga på 1 kg på biceps, triceps och skuldror. Woohoow! Jag skulle nog lagt på lite mer på benen också, för jag kunde efter passet gå helt normalt nedför spiraltrappan. Inget bra tecken. ;-)
Däremot mådde jag smått illa sist 10 minuterna. Jag fick göra mina axellyft sittandes på golvet. Instruktören tittade lite undrande på mig. Kanske såg jag, med min standard-röd-i-fejjan-vid-träning-look, ganska lidande ut? *skrattar*

Nästa måndag har jag direkt bokat in ännu ett pass. Let the pain continue...

Ikväll bär det av till norra Värmland, där jag kommer befinna mig fram tills på söndag. Ingen bärbar dator = inget bloggande alls. Hur ska jag klara det? Men framför allt, hur ska ni klara er utan västgötskan? ;-)

Kram på er och på återseende (hoppas jag)!


7 som har tyckt till:

Jempa sa...

Ha en fin midsommar! :)

Mamma sa...

Längtar redan efter er...fast ni knappt har åkt.Men tiden brukar gå så fort nu för tiden...så ni är väl snart hemma igen. :=(

Tove Kungsholmen sa...

Bodypump är ju lätt det roligaste som finns. Nästan!

Hur lång tid fick du vänta på att bli Bloggsatt?

Mamasnest sa...

Men usch då, du skulle ha åkt ner till oss i södra Värmland, här har vi bredband med 100 i uppkopplingshastighet. ;-)
Trevlig midsommar!

oumberligating sa...

Ja, uppriktigt sagt hur ska vi klara oss utan dig, vi super oss helt enkelt redlösa och vaknar till igan lagom tills du åter sitter klistrad vid datorn!
Fullt upp, men nu så ska självklart alla mina "bloggvänner" få sig en rad och en önskan om en riktigt fin Midsommarhelg! Vädret gör vi inte så mycket åt, men trevligt och avkopplande kan vi ju ha i allafall mellan regnskurarna och visst är det i ärlighetens namn en sport att "duka ute" tycker jag, går det så går det!
Som sagt ha en fin helg på alla sett och var rädd om dig och de dina!
Kram ifrån Peter Olofsson!

Fiaobear sa...

åh, vad du e duktig!!! Ha nu en välförtjänt lung och fin midsommar helg! kram/Fia

Västgötskan sa...

Inte länge. Minns inte exakt, men typ 3-4 dagar... Hade väntat mig längre tid. :-)