Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 11 juni 2009

Vem är jag - Grisen i bastun eller elefanten i glasaffären. (Hm. Kanske båda) =D

Underskatta inte intensiteten av ett "Body Balance"-pass! "Hur jobbigt kan det vara att stå och göra massa stretch- och töjövningar", tänkte jag. Oops! My bad! :-P
När jag stod där kunde jag till att börja med inte förstå varför jag svettades?! Det var inte sååå jobbigt första 10 min, ändå var jag varm som en gris i en bastu.

Sen kom det lite styrkeövningar. Då insåg jag att jag fortfarande (efter 3 veckors träning) är oerhört otränad och klen...! *skrattar* Inte nog med det. Jag kände mig dessutom som en elefant i glasaffär. Lika smidigt ungefär. Alla andra såg ut att töja så låååångt och så lätt. Själv var jag glad om jag fick armen över huvudet. :-D

2 som har tyckt till:

Alexandra sa...

Låter som om du har kul i alla fall och det är ju huvudsaken :D

lotta sa...

Tur inte jag är med!
Jag som inte ens kan gå på ett gåband, (enligt viss närstående till dig iaf :-).
Men till hösten ska jag allt se till att skrattar bäst som skrattar sist (OM vi får inspirationen tillbaka att träna igen.... !!! )