Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 23 maj 2011

"Vi ska plocka körsbär i vår trädgård"... *visslar*

Man läser att rabarber ska vara så lättskötta. Våra planterades för 2 år sen och växer MAX 3-4 cm. De blir liksom aldrig större... Vi har testat att flytta dem en gång, från söderläge till ett lite mer skuggat läge, men det hjälpte inte någonting. Lite tråkigt när man ser och hör andra som har rabarberplantor som växer som ogräs...?!

Däremot trivs vårt körsbärsträd. K.N.O.P.P.A.R.! Tur att vi tycks lyckas med nånting. ;-)


5 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Hej Kompis! För visst är vi "riktiga Cyber Vänner du och jag" (ler). Det är så många ifrån mitt "gamla gäng" som övergivit mig och min blogg, 8 följare har plockat bort sig och faktiskt har 3 stycken skrivit och bett att jag inte ska skriva hos dem längre! Sådant gör mig ledsen, hur kan man vilja sluta blogga med mig? Förstår ingenting! Ja, som sagt alla kan inte älska alla här i världen! (ler)
Ser att du som jag flörtar lite med "klorfyllgänget" alltså trädgårdsbloggarna, de är en spännande bloggrupp, de kommer få ett helt eget kapitel i min avhandling om bloggandet och dess "konsekvenser"! Vart jag ska sortera in dig och din blogg vet jag inte riktigt, men jag tror jag sorterar in dig och din blogg under rubriken "Bloggar jag läser som får mig att le och ibland skratta högt och bli lite varm inobords" och denna grupp av bloggare struntar jag helt i att analysera för "friska bloggar" behöver ingen analys....men så fort jag hittar en bloggare som inte visat på något ekivokt eller berört ämnet sex så blir jag orolig, då misstänker jag en störning, för hårdhänt potträning eller något liknande för lite "erotik" förgyller alltid tillvaron....fast en intressant analys är faktiskt att folk som ibland "skämtar om det lite ekivoka" här fler barn än de som inte skriver något alls inom det området! 400 bloggar i mitt "jämförelse material" nu, fast har de fler än 5 barn så är de oftast djupt troende statistiskt sett och då blir det ingen "bus" på bloggen inte, då målas det bara möbler och planteras en och annan gurka i växthus...bokstavligt sett alltså..hm bäst att skriva så, bloggare av din och min kaliber kan lätt "läsa ut annat" om gurkodling...bäst att sluta så jag inte tröttar ut dig!
Ha det Bäst! Var rädd om dig och de dina, lukta och gosa med barnen för fullt för snart flyttar de hemifrån eller åker till Rhodos som min Dotter strax gör!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

äppelblomman sa...

Hmm jag har oxå de problemet... Satte ny plantor i hösas o de växer typ inget, medans alla andras växer som ogräs:-( Vad gör man för fel??? Medela mej om du har kommit på svaret;-)
Kram K

Bloggande 4barnsmamma sa...

Här hemma är det Amelia som sköter odlandet:)
Rädisor, dill, morötter och lite så...
Ha en fin måndag!

- sa...

Det kanske är fel slags jord i rabarberlandet? Gissar hejvilt här för jag kan absolut ingenting om sånt :-P

Anonym sa...

Det stavas GÖDSEL! Koskit eller hönsskit spelar ingen roll, bara det är mycket och ofta! Och så vatten såklart.
Lycka till!