Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 5 maj 2011

Ibland kan vården överraska positivt. Men det blir ju fel ändå!

Egentligen borde man väl inte klaga, med tanke på att vårdköerna är jättelånga. Trots det måste jag ju ändå säga att jag blir smått frustrerad/irriterad när följande händer;

Jag var på vårdcentralen i stan för ca 2 veckor sen för att kolla upp ett födelsemärke som blödde. De ville då att Borås Hudklinik skulle ta en titt på det och skickade en remiss dit och sa att jag skulle ringa om jag inte hade hört något om en månad.



Idag när vi hämtade in posten låg det ett kuvert från Södra Älvsborgs sjukhus med en kallelse. Kallelsen var utskriven 2 maj. Om den (mot förmodan) skickades samma dag skulle den alltså varit framme hos mig den 3 maj.


Tiden jag hade fått? 4 maj kl 10.15och texten: "Uteblivet, ej avbokat, besök debiteras".

Om man nu vill att någon ska komma med så kort varsel, ringer man inte kollar det via telefon..?!


4 som har tyckt till:

Jempa sa...

Men fan va korkat! Du ringer väl och säger att du aldrig fick någon kallelse?

(Och hoppas du får komma dit snart och att allt är ok med fläcken..)

Västgötskan sa...

Idag när jag ringde sa sköterskan som svarade att den redan var ombokad. Av patienten...
JAG har då inte ringt?! Man blir bara mer och mer fundersam hur det står till med vården. :-P

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ha! Märkligt!
Fast jag är inte jätte förvånad...
Ha en fin fredag!
Kram.

- sa...

Urbota korkat, men inte ovanligt! Har själv hållit på med att trassla med landstingets olika enheter som inte vet vad de sysslar med. Noll-koll!!