Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 19 maj 2011

Dr Jekyll & Mr Hyde...

Jag är en extremt noggrann och strukturerad person på jobbet, som har stenkoll på det mesta!
Hemma däremot är det nog mer eller mindre tvärtom... Hur kommer det sig?

Jag VET så väl att jag behöver rensa min och ungarnas garderober + tvättstugan och spackla övervåningen (The list goes on...)
Men ingenting blir av... Bara tanken på att börja känns aningens överväldigande. Problemet är väl att det inte blir mindre att rensa om en månad eller två...? :-P

Ungefär något sådant här skulle jag vilja att tvättstugan såg ut. -->
Jag tänker inte ens fotografera och visa er hur den ser ut. Men K.A.O.S. beskriver det hela rätt bra!

Är ni "likadana" hemma som ni är på jobbet?

2 som har tyckt till:

kattiiiiss sa...

Åhh jag känner igen mig så väl :-/
Jag är så slarvig hemma och är av med det mesta..
Blä för det!

Kram
K

Nettan sa...

Jag är definitivt en Dr Jekyll and Mr Hyde. Som du har jag koll på jobbet medans jag här hemma släpper på det helt, om det nu inte är planering till olika saker. Det finns så många borden här hemma men dom är betydligt lättare att skjuta framför sig. Många gånger tar kära maken hand om saker och ting eftersom det är han som är den ordningsamma här hemma. Ganska konsitgt att man kan vara två helt skilda personer i två olika sammanhang.

Ha en skön helg / Nettan