Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 6 maj 2011

*suckar djupt*

Vilken "härlig" dag... Man känner bara för att gå och lägga sig igen.

Nu på morgonen ringde jag SÄS och fick då till svar att: "- Eh... Men den tiden är redan ombokad till den 11 maj. Av patienten..."
"- Eh, jaha. Men jag har inte ringt...!" *tanten förblev tyst*

Jag bad henne avboka tiden helt, eftersom "födelsemärket" hade ramlat av och efterlämnat sig en yta av nästintill perfekt hud. Istället frågade jag om det fanns möjlighet att få en tid bokad för någon att kolla på min hud i ansiktet, som ballar ur från och till (mest till). Blev då kopplad till en sjuksköterska som väldigt bestämt sa att:
"- Så går det inte till förstår du. *smått nedvärderande* Du måste kontakta din vårdcentral och få en remiss först!"

Jippi, yeay... Jag måste alltså gå till läkaren som inte hade kunskap nog att se att ett födelsemärke inte var ett födelsemärke och lita på att hon inte sabbar mitt ansikte. Kul... :-P

2 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Men va fan var det då? Någon som redan avbokat din tid?
Ha ha känner igen det där, ibland känns det som att gå till en cykelverkstad när man egentligen ska till vårdcentralen;-)
Kram K

Alexandra sa...

Tror jag säger pass på den