Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 3 maj 2011

9:e sexigaste i Sverige!

Pratar du sexigt? En undersökning visar att Göteborskan sägs vara den sexigaste dialekten, tätt följt av norrländskan. Alltså norrländskan kan jag ändå förstå. Men göteborska... allvarligt?

Västgötska hamnade först på 9:e plats. Inte bra, men det räknas väl som att jag åtminstone är med på listan..?! ;-)

Gotländskan är väl härlig? Room-service Johnnys "förtjänst" tror jag. Ha ha!


Vilken dialekt tycker ni om?

7 som har tyckt till:

kattiiiiss sa...

Var hamnade Skånskan? haha
Ja gotländska Johnny är ju en liten pudding ;-)

Västgötskan sa...

Skånskan kom 3:a. :-)

kattiiiiss sa...

Olala haha

äppelblomman sa...

Gotlänska är mysigt... Hmm ja vad tycker jag om för dialekter, dalmål kanske;-) Vad hamnade den och smålänskan på för plats;-)?
Kram K

Västgötskan sa...

K:
Dalmål var 5:a och småländska 8:a (med en ynka procent före västgötskan)! ;-)

Gotländskan var inte ens med på top 10. De som röstade kan ju inte tittat på room-service?! :-D

Villa Frejas bokblogg sa...

Norrländska och skånska :)
Småländska, västgötska och dalmål kan jag liksom inte riktigt med - sorry :/

- sa...

Östgötskan är den absolut osexigaste dialekt som finns! Fråga mig..för jag pratar ju det. :P Men faktum är att jag fullkomligt älskar göteborgska. Jajaja, jag har väl pippi på allt som har med Gbg att göra, så är det..;)