Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 21 maj 2011

Första discot!

Igår var äldsta sonen på sitt första disco! Jag vet inte vem som var mest nervös; han eller jag? Han var lite nervös men framför allt förväntansfull. Men vem har sagt att det bara är tjejer som fixar till sig? Herregud... Det hela var en hel stil-ritual!
"- Mamma, jag måste ha en VIT skjorta! Och så pappas parfym. Och taggigt hår!"

När jag frågade om han skulle dansa med någon tjej "morrade" han bara åt mig och sa:
"- Ni kommer inte vara där, så ni ser ändå inte vad jag gör!"

Ha ha! När vi hämtade honom meddelade han oss att del 2 i danstävlingen var tråkig. Då hade man varit tvungen att dansa kille och tjej. :-D

Min lille plutt är inte så liten längre...

5 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Ha ha vilken goding! Nej dom är ju inte så små längre...
Kram K

Petra sa...

Han kommer bli livsfarlig när han blir stor.

Tove Kungsholmen sa...

Wow, förstår att det var en stor grej för er båda! Hur gammal är det han är?

Västgötskan sa...

Tove: Han blir 7 år i höst.

Villa Frejas bokblogg sa...

Första diskot ja! Nu har båda mina äldsta varit iväg... vad händer? ;)
Och i dag är det dags för Skrutts första simtävling. Nervöst.