Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 23 juni 2012

Vi måste börja dammsuga...

...lite oftare, tror jag bestämt.
Idag när jag drog igång dammsugaren satt mellansonen i fåtöljen och åt sin kvällsmacka. Jag såg att han med "spänning" följde varenda litet drag jag gjorde.

När jag sen på skoj skulle dammsuga hans fot blev han helt hysterisk. Och när jag efter det skulle visa att det inte var farligt, utan "stoppade ner" mina fingrar i hålet (herregud, vad det här låter...?! Haha!) skrek han:
"- Nej, nej, nej, mamma! Inte stoppa ner haaaandeeeeen!!" 

Eh...? det är en dammsugare. Inte ett monster... Stackarn. :-(



18 som har tyckt till:

Nyckelpigan sa...

Stackarn! Traumatiserad för livet.... Vilken läskig maskin ni har hemma - vår kommer nog fram ungefär lika ofta. Man hittar inte damråttor utan dammisbjörnar he he

Anna sa...

Haha men oh liten. Det är inte så lätt att veta att en dammsugare är ofarlig! ;)

Camilla sa...

Hahaha...jojo...dammsugaren kan vara en riktigt otäck manick ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka trauman du utsätter dina barn för ;)
Kram.

madelein - mamma till sex sa...

Haha, stackarn :P

Ja du, den lilla vilda skrattar högre ju läskigare det är. Gäller att ha is i magen ;)

LillaTuss sa...

Stackars liten men.... hahahaha. Här behövs dammsugas av andra anledningar än att skrämma små barn. Kanske, kanske jag tar fram snabeldraken idag

oumberligating sa...

Klart Dammsugaren är ett Monster, håller på sonen!
Ha en fin fortsatt Sommar!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Cathrine ab imo pectore sa...

Hihi Stackars liten!! Snabeldraken, den är inte att leka med!!;-)

Kul att hitta din blogg! Tycker du skriver roligt och bra och kommer absolut komma hit nu och se vad ni hittar på i fortsättningen!:-)

Ha det gott!!
/Cathrine ab

Znogge sa...

Ruggig upplevelse ;-)

Milla sa...

Naw.
Låter som ni hade en härlig midsommar :)
Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å GOSSE:)!

Nina sa...

ojoj, ja kanske liiite oftare vore bra... eller bara låt den stå framme en stund då och då så de vänjer sig! Skönt att höra att det finns fler som jag... som inte rusar runt med snabeldraken och sliter på parketten i onödan! hoppas helgen varit fabulös! =) kram

Unknown sa...

Haha du är för rolig du! Eller rättare sagt; din son. :-)

Jess sa...

Nu förstår du att du aldrig kommer får hjälp med dammsugningen av den sonen! ;)

KaosJenny sa...

Ha Ha, elelr också får ni sopa tills han blir lite större... En del barn gillar dom och en del hatar dom... Lillebror har alltid gillat den medans Lillasyrran hatar den fortfarande... Kram

Hemma på våran gata sa...

Haha nämen liten då :(
Vilken härlig midsommartårta förresten, måste jag nog testa någon gång snart!
Kram

Nett sa...

Haha, skall du ge han mardrömmar för livet ;)

...om bland annat... sa...

Enligt vår hund är dammsugaren det värsta monstret och som till varje pris måste tuktas. Fast han gör det gärna på avstånd...