Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 5 juni 2012

På väg hem från jobbet idag...

...höll jag på att få panik!
Jag hamnade bakom en lastbil. Inget konstigt. Och egentligen har jag inget behov av att köra om en lastbil som ligger i 90 km. Dvs om den håller 90 km/h hela tiden!!! Den här idioten chauffören låg först i 90, sen i 60 och helt plötsligt i 45.... Vad händer..?!

Och dessutom slår det ju aldrig fel; När det var kurvigt kom det inte någon mötande trafik på  flera minuter (men självklart vågade jag inte köra om då). Så fort (och jag menar verkligen så fort) det kom en raksträcka, kom det mötande bilar....

Alltså GAAAAAH! Ja, jag erkänner att en snitthastighet på 60 km/h på en 15 km lång sträcka  gör mig aningen (...) stressad! 
Jag försökte tänka: "Allt har en mening, allt har en mening", men när jag fick möte på den 23:e raksträckan visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta... Utan tänkte bara:
"
VADÅ FÖR JÄVLA MENING..???"


10 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Meningen var säkert att du skulle lära dig att tygla humöret och hålla dig lugn... eller nåt;)

Sv. vi har både och. Vi är lite speciella här ute :)

♥ Carina ♥ sa...

Men vilken jäkla idiot att köra på det viset!! Eh.. eller jag menar...
krama varandra i trafiken ;)
Kram kram

äppelblomman sa...

fruktansvärt irriterande att hamna bakom såna där idioter... Hmm meningen?? Ha ha igen aning?;-)
Kram K

Milla sa...

Andas....andas...andas ;)
Kram

Chrissan sa...

irriterande!!!
Så skönt att slippa pendla och köra om vingliga långtradare.:)

kattiiiiss sa...

Att köra bakom någon som ökar och saktar ner hela tiden är skitdrygt!! Förstår din frustration.

Kramar!

desperat hemmafru sa...

Min man reagerar PRECIS som du. Tur att jag inte satt bredvid dig i bilen, för då hade JAG blivit galen! ;-)

Trillingnöten sa...

Hahahahahahahaha! Road rage! Jag har sån heeeela tiden! Jag borde inte ha körkort.

Anna sa...

Oh jag vet mer än väl vad du menar. Förstår din frustration!!

Västgötskan sa...

Trillingnöten:
Haha! Bra med självinsikt... ;-)