Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 2 juni 2012

Förbannade jävla hud... :-P

Ni som har följt mig ett tag vet att jag fick diagnosen "Rosacea" i höstas. Jag vet, ärligt talat, inte riktigt när problemen började för jag har aldrig haft helt perfekt hy, men i slutet såg det rent ut sagt för djävligt ut!

Det blev antibiotikakur fram tills för någon månad sedan + en hudsalva. Så fort jag slutade med tabletterna så blev det något sämre. Inte lika illa som innan, men ändå oerhört frustrerande.
Hudläkaren har sagt till mig att jag ska fortsätta med bara salvan ett tag. Jag hoppas verkligen att det går tillbaka igen... Det känns nästan värre nu när man är VAN vid att hyn är någorlunda fin. Innan var man nästan van vid det motsatta istället... :-(


Här jag är "avskalad", osminkad och vardagsklädd en lördagmorgon. (Man ser en del av röda fläckarna på hakan t.ex.).


Anyhooo:
Dagens outfit: Linne från H&M och Jeans "Koola Anna".



17 som har tyckt till:

♥ Carina ♥ sa...

Vad trist! Tråkigt att det ska sätta sig i ansiktet också! Men jag tycker att du är jättefin!
"Det ska vara nåt fel på en bra häst", sägs det ;)
Kram och go'lördag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så jobbigt :(
Gör det ont också?

Sv. Ofrivilliga sommarkurser. Men jag måste ha nån form av säkrad inkomst och då var det tvunget att bli så här.
Men ingen kunskap är onödig kunskap - och det här är ändå pedagogikkurser.

Västgötskan sa...

Haha! Tack, Carina. Så är det kanske, jag är en riktigt bra häst i så fall. :-D

Husfrun:
Njae, det gör inte särskilt ont. Kan kännas lite som vanliga finnar ibland, men annars inget.

äppelblomman sa...

Men aj aj va surt:-( Skittrist att de kommit tillbaka... Hoppas nu att salvan hjälper!
Kram på dej snygging

kattiiiiss sa...

Tråkigt gumman :-/
Hoppas att det lugnar ner sig igen.
Förstår att det är jobbigt!
KRAM

Nyfiken Alltid sa...

Jobbigt! Hoppas att det blir bättre.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Men hoppas det blir bättre!
Kram!

Gafflan sa...

Min frissa har samma problem som dig. Jag tror hon fick äta flera antibiotikakurer efter varandra för att lindra det hela. Jobbigt värre. Hoppas det kan lindras ytterligare.

LillaTuss sa...

Kan på sätt och vis förstå din frustration över att just ansiktet är så drabbat. Hade värsta acnen som tonåring. Försvann när jag fick barn. Har dock en dotter med hemska problem. Var nu lydig och använd dina medikamenter. Men glöm inte... skönhet kommer inifrån

Bara Sara sa...

Ojdå, gäller väl att inte pilla alltför mycket kan jag tänka mig.. Fast de är svårt...

Eva sa...

Hoppas det visar sig att det räcker med salvan, kan ju vara skönt att slippa antibiotikan.

Ha en jättebra dag!!

Unknown sa...

Usch vad jobbigt när det sitter i ansiktet! Jag tycker faktiskt att du ser väldigt bra ut, det syns inte mycket men jag förstår din känsla. Kan du göra något annat för att påverka det?

Hoppas att det ger med sig.

Kram

Västgötskan sa...

Sara: Ja, det är skitsvårt... :-(

Gafflan:
Usch, låter inget kul. Hoppas jag slipper det. Får väl avvakta lite och se hur det blir.

Cissa:
Man vet inte riktigt varför vissa får Rosacea, bara att det ökar... Så nej, tyvärr är det svårt att påverka själv. Det går säkert att "experimentera" på egen hand, för jag gissar att det kan vara ganska individuellt vad som funkar och inte.

Unknown sa...

Fasen så trist!
Här är en till med "problemhy". Jag har sedan tonåren haft acne och har blivit behandlad med både det ena och andra. Sista behandlingen med roacutan har jag varit fin. Sen separerade jag och huden reagerade på all stress. Plopp plopp plopp. Nu är jag tillbaka på receptbelagda medel :(

Kunde inte skiten sitta under fötterna i stället?

Hoppas iallafall att din salva hjälper dej :)

Joanna Björkqvist sa...

Usch, vad jobbigt för dig.... Det kanske låter helt far out, men har du provat healing...? Jag har haft eksem i hela mitt liv, men för 15 år sedan gick jag till en healer och efter bara några veckor försvann alla problem. Jag hade aldrig trott det om det inte varit jag själv som var där och sett vilken skillnad det är.

Idag kan faktiskt ingen se att jag haft atopiskt eksem över minst halva kroppen och bombarderat mig med kortisonsalvor. Min hy är faktiskt, med risk för att låta skrytsam, perfekt idag. Jag är som en babyrumpa överallt... :)

Kram på dig och hoppas du kan få hjälp!

Jempa sa...

Usch, stackare.. Inget som kan hjälpas med laser? Det verkar ju funka på det mesta.

Duktiga Tjejen sa...

Stackars! Låter verkligen jobbigt. Många släktingar till mig har hudproblem (psoriasis, och mycket sådan) och jag lider alltid med dem och är tacksam för varje år som går och jag INTE har fått det. Hoppas verkligen att det går över!