Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 16 juni 2012

Little Red Ridinghood och Big Bad Zlatan...?


Så vad säger vi om matchen? Jag är så dåligt insatt i fotboll så jag kan bara hitta ord som "Tråkigt" och "oengagerat". Det finns säkert bättre fack-språk för att förklara det hela. Tur i oturen att jag valde att se "Little Red Ridinghood" första timmen och kom in i halvlekspausen. (Ni ser, jag skrev inte periodpaus den här gången! Haha!)
Han som spelade Peter ...Filmen var helt ok. ;-)



Och så är man gräsänka över helgen. "Naturligtvis" ska då lill-skiten sova oroligare än vanligt,  någon av katterna (?) spyr hårbollar på mattan kl 06 på morgonen och strax efter kommer äldsta sonen och säger att lill-skiten har bajsat.

"- Mmmm, vänta lite...." mumlar jag trött under täcket. 5 minuter senare ser jag att han har bajsat så mycket att blöjan har läckt... *djup suck* Dusch nästa!!

Så god morgon på er! Typ...
/Hälsningar Zzzz...ombien! ;-)


14 som har tyckt till:

Shamrock sa...

Ingen fotboll för mig - hade mycket roligare saker för mig i går.

Znogge sa...

Matchen var spännande tyckte jag som ändå inte är någon fantast. Sedan känns förluster alltid lite deprimerande....

God morgon!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej fy vad jobbigt. Hatar att inte få sova!!!

Sv.
Ja, kort "ledighet" ja - men inkomst måste jag ha och jag är ändå glad att vi kan unna mig nästan två veckor utan jobb. Jag är överlycklig eftersom jag trodde att jag vid sidan av studierna skulle bli tvungen att jobba varje erbjuden dag. Och distansstudierna visade sig vara hyfsat "enkla" så känslan att vara helt ledig kommer nog vara markant dessa dagar :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Huja vad fotboll är trist!
Men klart visst är det roligt om Sverige vinner :)
Kramen♥

♥ Carina ♥ sa...

Å shitt vilket uppvaknande! ;)
Fy vad trist att EM tog slut så fort! Trodde faktiskt dom skulle vinna igår...
Kram

madelein - mamma till sex sa...

Haha, jag tror kanske att mellansonen skulle reagera på att bli kallas döt men den lilla skiter nog i vilket ;-) Apropå rockbebis :P

Fia sa...

Ja jag är så trött på fotbollen.Vi tittade fram tills England gjorde mål sen blev det film ist.Men vad jag kunde läsa mig till spelade vi bra. Nu vankas det ju OS ist, HURRA!! :(

LillaTuss sa...

Ja hårbollar kan man ju vara utan men bajsa måste alla göra :)

Jag ser aldrig på fotboll men fastnade av nån anledning framför TV:n igår. Tyckte Zlantan var som en skugga. Verkade som om han befann sig nån annanstans

Bloggande 4barnsmamma sa...

Fina du!
God kväll, hihi!

kattiiiiss sa...

Du det där lät verkligen inte roligt.
Kan inte lillskiten bajja sådär när sambon är där istället!
Och katten kan väl ge fanken i att spy vid den tiden ;-)

Tidig kväll ikväll kanske.

Och fotbollen. Kort sagt dåligt.
Kram K

Unknown sa...

Dubbelsuck.... fotboll kan vara orättvist...

Må så gott & ha en fin lördagskväll
:*¨¨*:♥ Kramar från Camilla ♥:*¨¨*:

Anonym sa...

Den filmen är så bra!! Och hon är så himla vacker!

Kram till dig,
från en som precis vaknat till och återkommit till bloggvärlden :)

Camilla sa...

Ingen fotboll för mig. Nä.. vi satt och såg på film istället. Mycket roligare :)
Kram!

Anonym sa...

Den filmen vill jag se. Här är det fotboll varenda dag, tur gruppspelet snart är slut så det blir en paus. Annars vete sjutton om inte TVn skulle räka ut för en "olycka"... Eller kanske sambon... ;-)

Brukar gilla fotboll, men nu har det blivit för mycket!

Kramiz