Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 13 juni 2012

Skolavslutning!

Nu har sonen sommarlov. 
Jag vill också ha sommarlov. Tänk er 10 veckors ledighet... Herregud, vilka somrar man hade som liten! Inte så att det innebar långa eller många resor utan mer alla små händelser, barnsdomsvänner och minnen...



På tal om minnen; sonens avslutning brukar hållas i Pingstkyrkan, men i år var den upptagen så istället var den i gymnasieskolans aula. För att komma in fick man gå in vid matsalen. Jag har inte satt foten där på 13 år (?!) men så fort jag satte foten innanför dörrarna slog massa minnen mig rakt i ansiktet! Inte så att tonåren var bättre än det liv man har nu, absolut inte. Men däremot var allt så mycket mer INTENSIVT då!

Vad man glad var man överlycklig! Vad man ledsen, gick hela världen under. Var man kär så... Ja, ni fattar nog. Lite underlig känsla och smått överväldigande, att se en massa platser som påminde om tonårstiden, måste jag säga..


14 som har tyckt till:

Ann-Sofie sa...

Ohh jaa jag fattar precis :)
När vi kom tillbaka till Sverige hösten 2009 började sonen i den skolan som jag hade gått 1-6:an i.
Sorgligt nog hade inte mycket ändrats alls.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Och allt det där fina man minns hoppas man ju också "föra över" på ungarna sina!

äppelblomman sa...

Åhh ja dessa minnen;-)
Jag fick såna barndomsminnen nu ikväll när jag var ute o gick o hörde svlorna tror jag att de är sjunga o en sval sommarbris i ansiktet o dofterna... Ja det är barndom för mej!
Kram K

Malla sa...

ja gudars, ge mig sommarlov!!

Nyckelpigan sa...

Mina kottar slutar på fredag, blir alltid sentimental då. Kan inte höra "Den blomstertid nu kommer" utan att fälla en (läs flera) tårar...

Ingmarie sa...

Tänk om man fattat då hur bra man hade det med oäääääänliga sommarlov!

Hemma på våran gata sa...

Ja det kan jag förstå!
Himlans så härligt med sommarlov, det var så att man längtade tillbaka till skolan och alla kompisar de sista dagarna. Så skulle vi ha det nu med, 10veckor semester!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Så sonen går i skola i staden? Jag trodde på landet... Kan tro att det väcktes en hel del känslor där ja... jag gjorde faktiskt med högskoleprov där för några år sen, men innan dess och efter det har jag inte satt min fot där :)
Härliga sommarlov!

Duktiga Tjejen sa...

Du får bli lärare, då får du nästan sommarlov! :)

Ja Gud vilka känslor man hade som liten. Väldigt svart eller vitt... Men också härligt att alltid vara så levande!

Fru Venus sa...

Jag är ju tio veckor ledig så jag kanske ska vara tyst....;-) Jag minns min högstadietid med glädje, men visst var ner väldigt ner och upp VÄLDIGT upp! :-))

kattiiiiss sa...

Härligt med sommarlov!!
Kan tänka mig alla minnen du upplevde.
Tvära kast när man var i den åldern.

Kram!

KaosJenny sa...

Mm, tonåren ja... och nu står man brevid och ska vara den lugna när barnen ska storma mot vuxenlivet... Hisnande och häftigt men jag skulle inte vilja byta med dom... Kram

znogge sa...

Förstår precis vad du menar! Det blev väldigt tydligt på mitt förra jobb. Då arbetade jag på samma skola som jag gått på i nio år!

mikael sa...

10 veckor hade inte varit helt fel. Nu är det inte semester men jag kommer i alla fall inte gå till jobbet på ett bra tag från och med den 14 juli. Underbart