Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 14 juni 2012

I´m going to "bad-mama-hell"...!!


Jag köpte årets första jordgubbar. Gömde dem snabbt som sjutton i kylen... En stund senare tog jag fram dem, delade dem med en sked och hällde lite vaniljyoghurt över för att dölja dem (Ja, jag vet, idioti att förstöra dem med yoghurt egentligen). 

När stora sonen kommer fram så frågar han var jag har i skålen.
"- Yoghurt" svarar jag.
"- Och mer...?" fortsätter han.
"- Bär..." svarar jag kort.
"- Vadå för bär?
"- Goda bär..."
"- Såna där blandade?"

(Han syftar på de jag brukar ha: Tranbär/Gojibär/Havtorn m.m.)
"- Ja..."
"- Varför är skeden sådär röd då?"
"- Eh... ja, det måste väl vara från tranbären då..
." *harkel*

Jag håller på att dö av skam här! Men han gick på det. Och jag ville ju ha mina jordgubbar i fred. När jag dör kommer jag få åka första klass direkt till helvetet för elaka mammor...! :-O



23 som har tyckt till:

Joanna Björkqvist sa...

Det där var faktiskt lite taskigt. Jag tycker minsann att jordgubbarna hade räckt till er alla! :)

(Kidsen fick säkert smaka lite senare och så slipper du hamna i hell - det är ju visserligen rätt varmt och skönt jämför med en svensk sommardag, men ändå...)

Ann-Sofie sa...

Haha elaka du ;)

Gafflan sa...

Hahaha! Då lär nog jag också åka första klass. ;D

äppelblomman sa...

*asg* så är set här med... Jag har smusslat, men dom nosade upp dom och det sa bara slurp så var som borta sen:(((
Men jäkligt gott är det!!;)
Kraaaam K

Villa Frejas bokblogg sa...

Så klart. Inte att du kommer att åka raka vägen till hell förstås, utan så klart att du vill ha bären i fred. Med all rätt. Vem har inte gjort nåt liknande?!

Jess sa...

Hahahahahaha! och
Hahahahaaha!

Trillingnöten sa...

Hehehe, been there done that! See ya in hell babe!

Malla sa...

hahahahaha :D :D
du är en god mor, man måste nämligen tänka på sig själv också!

Fru Venus sa...

:-)) Då gör vi sällskap!

Shamrock sa...

haha - jag brukar göra likadant

madelein - mamma till sex sa...

Ibland får man ta till en nödlögn för att få ha något ifred :-)

Anneli Stålberg sa...

Det är ju inte som om du kommer att vara ensam där precis :)

Hemma på våran gata sa...

Haha Malin ?!! Du är ju för härlig!
Glad mamma - glada barn!

Anna sa...

Haha äsch du hamnar inte i hell för en sån sak. Hoppas att dom var goda. ;)

Gaymasen sa...

Haha helt rätt! ;-)

Och ja videon är hysteriskt roligt. Gubbjävel. ^^

kattiiiiss sa...

Haha så söt du är!!
De var säkert smaskens gissar jag :-)
Kram

Duktiga Tjejen sa...

Haha! Åh, jag har köpt svenska jordgubbar i flera veckor nu, från att de kom. Äter varje dag. Har den (elaka) turen att M är relativt allergisk, så han äter dem inte. Höhö.

Nett sa...

Haha.. Jordgubbar som är så gott, ja utan något och även med yoghurt :)

Grabben i bloggen bredvid sa...

Hos oss är det mest slagsmål och prestige i att få den/de största. Resten blir kvar till mig :)

Unknown sa...

Hehe jag hade gjort likadant! ;-)

anette sa...

Handen på hjärtat så har jag smugit undan "gottis" för mina barn ibland;)
Tror att vi har så mycket gott i oss för våra ungar så INTEFAN hamnar vi i helvetet för det Hahahaha .
Kram på dig och njut kvällen helt och hållet trots fotbollen

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! sa...

hahaha :D

Lady Gaggig sa...

Hahahaha! Vilka GOA BILDER på dej och "gubbarna"!!

Och du vet väl att "snälla flickor kommer till himmelen, och vi andra kommer hur långt som helst!"

Kram på dej!!
Moj