Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 20 juni 2012

Var är alla billiga gubbar?!




Varför kostar jordgubbarna (vad trodde ni?) fortfarande 90 kr/kg...?! Brukar de inte stå utanför Ica och sälja 3-4 kartonger för 100 spänn vid den här tiden? Jag tyckte de mumlade något för ett tag sen, om att vi hade gott om svenska jordgubbar.

Det känns lite som "Vi höjer bensinpriset inför sommaren, för vi vet att alla ändå behöver tanka på semestern"- tänket.... (Fast jordgubbar behöver alla inför midsommar-tänket istället?!) :-P 



21 som har tyckt till:

Ann-Sofie sa...

Japp så är det alla gånger ;D

Du kommer ju och köpa ändå eller hur? :D

♥ Carina ♥ sa...

Priset på jordgubbarna skjuter alltid i höjden vid skolavslutningen och midsommar. Vi borde kanske bojkotta gubbarna ;)

oumberligating sa...

Självklart är det så...finns det bensinrövare så finns det jordgubbsrövare.
Jag och min famil är storkonsumenter av jordgubbar så jag väntar alltid in till sista minuten på Hötorget här i Stockholm...sedan prutar jag som fan...senast himlade killen och undrade vad hans barn skulle leva av om han sålde jordgubbar till det pris jag ville betala....herregud hans barn är väl inte mitt bekymmer, mina får jordgubbar sa jag och fick 8 liter för 200 pix, svenska såklart. Helt okej, han straffade mig med att påstå att han inte hade någon påse!
"-Men det har jag! sa jag och log!"
Ha nu en riktigt fin fortsatt sommar och en trevlig Midsommarhelg!
kram ifrån Oumberlige Peter!

Anna sa...

Det är säkert så. Dom vet att vi köper även om det är dyrt. Tyvärr.

kattiiiiss sa...

Det är sjukt.
Betala eller fixa en egen gubbodling ;-)
Kram k

Ezter sa...

Har länge köpt jordgubbar för 30:-/l gav 20 i förrgår. Tycker det är okej pris, men i morgon blir det väl ca 50 kr/l

Camilla sa...

Visst är det så. Kosta vad det kosta vill. Jordgubbar SKA vi ha!!
Rävarna där!
Kram!

Eva sa...

Jorå, så är det :)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är väl först efter midsommar de säljer ut jordgubbarna?!

Nett sa...

Hemska priser, trots det ser man till att ha jordgubbar hemma till midsommar.

Jadu.. vet inte varför han gillar Ullared, däremot så gillar han inte annat jag vill göra som att åka utomlands, sevärdigheter med utflyckt osv..!

Duktiga Tjejen sa...

Köpte två stora förpacningar svenska idag på Maxi, 35kr styck. Det tycker jag är billigt.

Bara Sara sa...

Minns att det alltid är dyrt till midsommar- i juli brukar det bli billigt!! Ha en fin midsommar!!

Ingmarie sa...

Oj! jag har inte ens kollat vad de kostar! Kanske dax att börja odla egna. :-)

madelein - mamma till sex sa...

Här kostar tre kartonger 100 spänn. Eller en för 35
Imorgon är det säkert dyrare :P

Unknown sa...

På måndag kommer du hitta massvis med billiga gubbar. Till midsommar ska ju alla ha jordgubbar och då kan säljarna ta ut nästan vilka priser som helst. Likadant med räkorna...

Hoppas midsommar blir trevlig och hyfsat regnar, trots dyra gubbar!

Kram

ulrica sa...

Här kostar de nu 32 kr litern. Älskar verkligen jordgubbar.. Ha en superhärlig midsommar för det ska jag ha :)

anette sa...

Önskar dig en riktigt härlig och trevlig midsommar !
kram

Anneli Stålberg sa...

Jag köpte för 29:-/litern idag. Det kändes helt ok så nära midsommar.
Ha en riktigt härlig midsommar med härliga jordgubbar, till vilket pris det nu än blir :)

Jess sa...

Klart man tar bra betalat för dem fram till midsommar, det är då alla vill ha. Taskigt tycker jag om du frågar mig.
Ha en skön midsommar!
kram

Anonym sa...

Här har du en billig gubbe ;)
Skämt å sido; låt dem kosta för dem är vörd vardebda krona.
Kraaam

Nettan sa...

Tro det eller ej men vår lokala ICA-handlare sänkte priset till 20 kronor litern igår. Garanterat svenskt dessutom eftersom de själva hämtar hos odlaren. Det blev några liter fast vi inte skulle ha midsommar själva.
Annars har de legat på 30 kronor litern vilket jag tycker är ett helt ok pris / Nettan