Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 27 juni 2012

Jag tror på spöken.


Eller andar eller vad det nu kallas(?) Min sambo gör inte det. Han säger alltid:
"- Jag ska tro på det den dagen jag själv hör eller ser något".


Gissa vem det alltid (ok, alltid var väl att ta i, men...) hör och ser saker? Jo, jag. Kan inte de där "typerna" se till att överraska sambon istället?!

Ikväll åkte sambon ut till golfbanan och när klockan var strax efter 21 hörde jag steg. Tystnad i ett par minuter. Steg. Tystnad i några minuter. Steg igen....
Om jag går upp och kollar om det är barnen? När jag är själv hemma? Aldrig i livet?! :-P



14 som har tyckt till:

Anna sa...

Usch när jag är ensam hemma så kan jag nog också tro på både det ena och det andra.. ;)

Ann-Sofie sa...

Jag tror också :) men jag behöver inte vara ensam hemma.
Jag har upplevt så mycket som inte går att bortförklara. Har både sett och hört och känt.

Kram

Susjos sa...

Min man har fått mej mer jordnära..så några spöken tror jag inte på längre...tror jag!?

kattiiiiss sa...

Ring mig!
Vi har massor att snacka om ;-)
Det är inte farligt så rädd behöver du inte vara.

Kram

Tjillevipp morsan sa...

Nog tror jag på att det finns andra dimensioner..

Kram!

Nyckelpigan sa...

Är som dig.. Hör & ser samt känner saker. I vårt hus händer det spännande saker titt som tätt men jag gillar't!

äppelblomman sa...

Här är det en till dom VET att det finns spöken.. Jag i min familj har levt med dom i flera år i de är skitjobbigtt.... Dom är snälla, men de är fruktansvärt krävande att ständigt vara rädd... Skrev om de på bloggen för ett tag sedan, minns du?
Ja nu måste vi träffas snart!!!;)
Kraaaam K

Hemma på våran gata sa...

Då är vi två!! Klart att de finns ibland oss! Tittar till oss, spelar oss ett spratt, oftast på en humornivå vi inte förstår alla gånger;). Men visst kan det vara obehagligt ibland :/ säg till dem att sluta, högt och tydligt, och att du tycker det är obehagligt. Då brukar det lugna ner sig:)
Kram till dig!!

Nett sa...

Jag tror på dem och jag är inte rädd för dem heller.. Jag hade gått upp för att hälsa ;)

Cathrine ab imo pectore sa...

Här tror vi och vet att de finns!! Har du testat att gå till ett medium?! Där finns svar...:-)

Milla sa...

Tror jag med. Kram Milla

Camilla sa...

Jag tror stenhårt på att det finns"spöken".
Därför är jag väldigt mörkrädd också.
Kram!

Ezter sa...

Hör också ofta. Men är inte rädd, jag bloggade om en dröm för någon månad sen, av att jag vaknade och någon stod vid min säng. När jag berättade för Yngsta (som hade det rummet tidigare) sa hon bara: Ja, det minns du väl, det hände mig två gånger förra sommaren. I det rummet.
Så där är väl någon som vakar över oss kanske?

Eva sa...

hehe, jag tror också på spöken och jag är livrädd :)!!

Hoppas jag aldrig blir så där "mottaglig" som man kan vara (har jag hört på "Det okända", som förövrigt är mitt favvo-program)

Kram