Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 27 juni 2012

Ja, säg den glädje som varar


Idag är det grått igen.

Jippi yeay... (Ironin flödar!)  Undra om hela sommaren kommer regna bort? Jag har förvisso 3 veckors ledighet i slutet av juli/början av augusti så kanske, kanske jag har tur med vädret då. *peppar peppar*


I år är ingenting planerat mer än vi har sagt att vi ska till Liseberg och Skara Sommarland. Jag förstår inte riktigt mentaliteten att man sa hinna så mycket så möjligt under semestern. Resa, bygga altan, resa lite till, måla huset, resa lite till och så håller det på. När jag hör sådana som är trötta och säger att de behöver semester efter sin semster; Ja du, gissa varför...? ;-)


Det är faktiskt ok att inte göra någonting alls! Att slappa i solstolen, bada, plocka smultron längs vägens kant, sitta med en glass i sin mun och bara ta bort sand mellan tårna. (För att citera några kända sommarlåtar). ;-)



14 som har tyckt till:

Fru Venus sa...

Jag gör så lite som möjligt just nu, kan bero på att jag sitter inne och fryser... ;-) Däremot blir det en vecka i Malmö/Danmark snart, och DÅ ska vi göra mycket! :-)

kattiiiiss sa...

Slappa är den riktiga semestern.
Att inte behöva ställa väckarklockan. Att slippa vardagsstressen. Att bara njuta utan måsten.

Här var det grått igår också :-/

Kram K

madelein - mamma till sex sa...

Ja vi är ju några stycken :-)
Ha en fin dag!!

Ezter sa...

Så lite som möjligt, det är därför man har semester!

Anna sa...

Det är helt okej att ta det lugnt på sin semester. Det är väl ändå det som semestern är till för. :)
Kram

LillaTuss sa...

Helt min inställning! Att bara vara är också att ha semester. Att bo i en sommarstad (med eller utan sol) betyder att jag slipper tänka på att "komma bort". Jag kan ta mig ner på stan, köpa en glass, inta en soffa och leka turist bland alla andra turister. Men jag kan sova hemma i min egen säng.

Trillingnöten sa...

TACK! Precis det försöker jag implementera detta året...bara vara när jag är ledig, kanske på utflykt, kanske annat mys. Men sen bara sova och slappa! :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Skulle också vilja till Liseberg!
Annars blir det mest husvagnen:)

♥ Carina ♥ sa...

En semester med noll inplanerat kan ju vara den bästa semestern :)
Kram

Unknown sa...

Precis min inställning! Semestern är ju till för återhämtning, inte världsomsegling!

Här kommer det bli (förhoppningsvis) bad, Liseberg, vistelse hos barnens farmor i Bovall och mormor och morfar vie Kinnekulle. Kanske, kanske en tripp till Astrid Lindgrens Värld men det är ett stort kanske. Mysiga grillkvällar på altanen, bus i vattenspridaren, långa, sena frukostar, det är det jag ser fram emot!

Två dagar kvar...

Kram

Fia sa...

Göra så lite som möjligt och bara va, det är semester ;)

Linda- En ovanligt bra mammablogg sa...

Jag håller helt med. Vi har en del måste med huset som ska bockas av, men annars så passar vi på att ta långa mornar utan stress och liksom inga måsten under dagen. Vi använder semestern till att inte behöva hitta på så mycket, man far ju runt så mycket i vardagen annars.

Nettan sa...

Just det där med att göra mycket på semestern satt vi stopp för för några somrar sedan. Detta efter att vi höll på att sterssa ihjäl oss över allt som skulle göras. Så nu ser vi till att ha en riktig utflykt inplanerad på något trevlig nöjespark. Sedan tar vi det som det kommer och vi mår så mycket bättre av det. Och det är så skönt också. Att med gott samvete ligga och guppa i poolen, när vädret väl kommer när jag har semester, och bara njuta och samla krafter. Det kallar jag egenvård. / Nettan

Unknown sa...

Helt rätt! Ingen bra idé att planera in för mycket. Skara och Liseberg är ju sååå himla kul! :-)