Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 9 juni 2012

Det här med att skapa sig en uppfattning om någon...


En av de bloggvänner som jag även är vän med på facebook är Katarina.
Ni vet hur man skapar en bild av en person man pratar med i telefon, men aldrig har träffat? Likadant är det när man vet hur en person ser ut men inte hur de låter.

När jag upptäckte att Katarina bor i Skåne så insåg jag; den där rösten jag har föreställt mig i huvudet stämmer förmodligen inte alls!? Och nej, det gjorde den inte. Hon var så söt att hon gjorde ett klipp till mig. Haha! ---> Här kan ni ser det.

Hon verkar vara en underbart härlig människa, "
trots allt" hon går igenom i livet. Synd att de man lär känna via bloggen inte alltid bor så nära som man önskar.


Har ni skapat en bild/röst av en person någon gång som inte har stämt alls? :-)


12 som har tyckt till:

Ingmarie sa...

O ja! Men sen när jag får den "rätta" bilden så inser jag att det ändå var den som stämde bäst. :-)

LillaTuss sa...

Skapat bilder i huvet har jag gjort massa gånger och det stämmer aldrig.

Håller med om att alldeles för många av mina bloggvänner och jag bor för långt från varandra

kattiiiiss sa...

Jag blir alldeles rörd fina du, på riktigt alltså! Inget flams eller trams bara äkta kärlek.

Ska krypa ner i sängen nu.
Sov gott
Kram!

äppelblomman sa...

À ha ja de där är fränt;) ibland kan man bli såååå snopen när man träffar personen som man bara pratat med i telefonen o den ser inte alls ut som den låter;)
Kraaam K

Malla sa...

jajjemen! det tror jag att jag gör med nästan allasom man har mer ellermindre kontakt med i tex jobbet eller här bland alla härliga bloggare :D

Guldkorn by Elin sa...

Ja absolut och genom jobbet får jag ofta en bild av hur någon man mailar/pratar med ser ut och blir sedan mäkta förvånad när man väl träffar dem på något möte. Sånt är kul tycker jag :)

KaosJenny sa...

Jepp, det händer hela tiden men det brukar lösa sig fint efter bara en liten stund. Det är riktigt härligt att man skaffat sig lite Bloggvänner. En ynnest att få "kika in i" hur folk funderar :-) Kram

Shamrock sa...

Jag har oxå råkat ut för det. Dvs insett att min bild inte stämmer med verkligheten och i mitt fall oxå pga dialekten

Nett sa...

Javisst har det hänt, detsamma vad andra har skapat om mig. Räckte då när jag var med i TV så var det många som inte hade föreställt min röst som den var ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Speciellt min egen!
Därför vill jag inte höra mig själv på inspelning. Fy tusan ;)

madelein - mamma till sex sa...

Ja, definitivt! Jag tror man omedvetet eller medvetet bygger bilder av människor hela tiden. Är det Katarina på bilden? Hon är sjukt lik en person som jag är bekant med här i Göteborg :P

Bloggande 4barnsmamma sa...

Nej har jag nog inte men ett ansikte till rösten har jag skapat...så som radiopratare tex:)