Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 3 juni 2012

4-årstrots, visst är det härligt....



Mellansonen springer omkring, hoppar, studsar, gapar och skriker. Jag säger till honom att lugna ner sig eller gå ut. Igen och igen och igen. Till slut får jag nog och säger jag till på skarpen:

"- Nu lägger du av! Det är sista chansen, annars åker du upp på ditt rum!"
*kort tystnad* Och sen i tyken ton:
"- Nähä... Jag har hundra chanser till, faktiskt!"

*Gaaaaah!* 1-2-3-4-5-6-7-8-9.........


17 som har tyckt till:

Susanne sa...

4 år är en underbar ålder ;)

Jess sa...

Ja, och inte flyttar de hemifrån än på ett tag... hahaha!
kram

Ingmarie sa...

Jag hade behövt räkna till en miljon för att lugna ner mig...
Fast mest troligt är att jag hade skrattat. ;-)

Ezter sa...

Det minns man klart och tydligt...

Anonym sa...

Har också en hel massa fyraårstrots här hemma. Mitt tålamod är på tok för kort för det...

kattiiiiss sa...

Åh Lukas är likadan!!
Fast han säger -jag lyssnar inte så det så..
GAH!
Men men de blir stora de med haha
Kram K

Nyckelpigan sa...

Hahaha De är så goa =)

Susjos sa...

Tur att de små liven är roliga :)

Unknown sa...

Mmmm... Jippie ... :-/

Anonym sa...

Haha, gullunge.
Ibland känner jag mig som ett barn i trotsåldern men det är en annan femma ;)

Kram till dig.

Anneli Stålberg sa...

De lär sig fort i alla fall och vet precis hur vi föräldrar fungerar :)

Browneyedgirl sa...

Vilken jätte härlig blogg du har =) Kommer igen, ha en skön dag! Kram

LillaTuss sa...

Förlåt men..... HAHAHAHAHA

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha! Ungar alltså... GOOODA!
Kram!

Milla sa...

Åsså kommer 6-års trotsen, förpuburteten vid 8- 9-årsåldern och tonårstiden, så det är nog bara att räkna vidare..hihi.
Ha en fin dag, kram.

Nettan sa...

Ja, 4åringar, vad sägas. Min 4åring, going on 5, har en vilja som inte är av denna värld. Man trodde man visste vad allt handlade om när man blev tvåbarnsmamma eftersom man redan gått genom de faserna. Yeah right liksom ;-). / Nettan

mikael sa...

Älskade barn!

Redan nu med vår 1- åring (fyller 1 på lördag) så prövas tålamodet.
Tur att han är världens goaste unge 99.9 % av övrig tid :)