Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 11 juni 2012

Fotbolls-EM – At the Västgötska-residence...


”- Hur länge håller det på?”
”- En stund till”.
”- Är det här sista perioden?”
”- Det heter HALVLEK, älskling. Inte period...” *suckar*
”- Ok ok. Halvlek då... Hur lång är en sån?”
”- 45 min”
”- Då har det ju snart gått 90 min. Snart slut då alltså?!”
”- Nej, det blir övertid också.”
”- Övertid? Om en match är 45 min x 2 perio...förlåt...halvlekar så borde den väl vara slut snart?”
*mummel mummel*


”- Han den där nya; Rosenström förresten. Är han släkt med sångaren?”
”- RosenGREN, älskling!”
”- Jaha. inte släkt då alltså”.
”- Nej...”
”- Hm... Undrar om Rosenstr...förlåt... –GREN kan sjunga också?”
”- Hur f-n ska jag veta det??”
*tystnad*
”- Är han snygg då...?
*djup suck*
”- Tjejer....”


Vi har inte haft den här diskussionen (än). Men risken är överhängande. Mitt fotbollsintresse är NOLL!
Jag vet vem Elmander är. Inte för att jag är intresserad fotboll, utan för att en av mina barndomskompisar gick i hans klass och hade en svagt öga till honom.
Nej, tacka vet jag hockey! En riktigt sport! ;-)



Ab, Ab, DN, SvD

24 som har tyckt till:

Milla sa...

Hahaha, tack o lov så är min make inte så insatt i fotbollen men nu har vis faktiskt suttit och glott båda två. Jag har t o m börjat se på riktigt alltså. Fasa, var ska detta sluta?
Håller med om hockey - helt klart en riktig sport.

Såg det söta rådjursbesöket ni fick. De är så gulliga :)
Ha en fin dag, kram.

Ann-Sofie sa...

Haha :D

Jag älskar sport!

O jag har fått min sambo att förstå och bli intresserad av ishockey :)
(engelsmän har ju inget hum om hockey)

Kram

Robert sa...

Men duuuu ... Han heter ju RosenBERG!

kattiiiiss sa...

Haha du bjussar verkligen på dig själv!

Jag gillar fotboll när det är EM och VM. Kollar typ slaviskt haha
Du vet väl att Sverige spelar mot England, Frankrike och Ukraina. Ukraina är det som gäller ikväll!
Imponera nu på sambon ikväll ;-)

Kram K

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å jag vet! Inte fotboll!!

Västgötskan sa...

Robert:
I rest my case...... Haha! ;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Samma här. Vet vem Elmander är bara för att han är gift med en fd klasskompis lillasyster. Och jag vet att det blir dubbelt blågult i kväll - alltså kan alla passa alla och göra mål i samtliga... mål! Alltså behöver de inte ens spela. Vi säger oavgjort, eller hur?! ;)

...om bland annat... sa...

Tycker faktiskt att det är lite bra med det där EM. Då får jag sitta vid datorn i lugn och ro utan dåligt samvete. ;)

Jempa sa...

Men du kollar väl ikväll? När sverige faktiskt spelar.. :)

BP sa...

ASG!!! Du och min man borde träffas, han är lika intresserad som du;-)))

Shamrock sa...

Håller helt med dig.

BP sa...

Han heter Rosenberg förresten, men Rosen som Rosen;-)

Nyfiken Alltid sa...

Håller med dig. Hockey = tummen upp. Fotboll = jag dör tristessdöden...

anette sa...

Sååå tråkigt med fotboll. Bra att du störrunt lite Hahahahaha
Sov så gott
kram

Anonym sa...

Är det fotbolls-VM? :D

Hemma på våran gata sa...

Haha den där konversationen skulle likagärna ha utspelat sig i vår soffa :) så klockrent!
Säger som du, tacka vet jag hockey, där har vi i alla fall nåt att komma med ;)
Kram

Anna sa...

Haha oh och jag är helt tvärtom. Eller kanske inte helt men fotboll ligger mig väldigt nära hjärtat medans hockeyn ligger lite längre därifrån. ;)

Västgötskan sa...

Stoffisen: Nej, det är "bara" EM. Du har lika bra koll som jag, hör jag...? ;-)

mikael sa...

Spelade hockey i min ungdom men när jag slutade tappade jag intresset.
Istället blev fotbollen det viktiga och nu i min ålder börjar intresset gå överstyr. Har till och med en tatuering med mitt kära fotbollslag.
Då har det gått för långt? Eller?

♥ Sojka ♥ sa...

Ha ha ha. :)

Susjos sa...

Haha! Tja, jag är inte så intresserad av fotboll i vanliga fall, men nu är det EM, och Sverige är med, så JO jag tittade, och skrek mer än maken! Puh,det var ju så nära att Sverige gjorde mål på slutet!
Men visst ,ishockey det är grejer det,har varit med i Tre Kronors fan club en gång i tiden, liksom Leksands IFs fan club!

Nett sa...

Samma här.. totalt ointresserad, här hemma är vi alla det som tur är :)

Jess sa...

Har faktiskt börjat gilla fotboll mer och mer. Kan vara för dottern spelar! :) Fast det tog låååååång tid innan jag lärde mig vad off side är. ;)

Trillingnöten sa...

Hahahahahaha! ;)