Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 1 juni 2011

Rosacea ?

Då var det gjort. Var hos läkarbesök igår för att kika på min (till och från) "urballade" hud. Han konstaterade att jag hade små inflammationer i huden, därav det rödflammiga. Men han trodde även att jag kunde ha Rosacea "under" detta... :-(

Han skrev i alla fall ut någon rengörings-gel som var receptbelagd (!) Han hade även kunnat skriva ut antibiotika för att få bort inflammationerna, men vi kom, efter lite diskuterande, fram till att vänta tills jag har slutat amma (för säkerhets skull).

Jag fick däremot en remiss till hudkliniken i Borås, så jag kan nog få antibiotikan i samma veva som de kollar på mig där.

Slutet gott, allting gott. (Förhoppningsvis)! Detta är ju i alla fall inget födelsemärke som kommer att ramla av.... ;-)


6 som har tyckt till:

Anonyma Jag sa...

Hoppas att det löser sig för dig :) Och att det röda lägger sig!

Annars bara älskar jag din bakgrund *som den kaffeberoende tjejen jag är ^^

Villa Frejas bokblogg sa...

Hoppas det löser sig för dig.
Kram.

äppelblomman sa...

Hmmm, ja ibland är de lite snåla att skriva ut sånt... Hoppas att de hjälper med rengöringen!
Jobbigt med de röda:-(
Kram K

Mamma sa...

Är glad för din skull att du tagit tag i det.Det kommer bli kanonfint.♥

Jempa sa...

Min syrra har rosacea och hon använder MD-formulations krämer som ska vara speciellt för det, och hon tycker den är skitbra! (Någonting med Critical care heter den)

Västgötskan sa...

Jempa:
Det låter intressant. Även om jag får receptbelagda mediciner/gel för det, så måste jag ju ändå hitta bra produkter utöver det.

Lät som att det var värt att prova. Tack! :-)