Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 21 juni 2011

Finns det bara något som motiverar så...

Jag levde i drygt ett dygn utan internet. Jag trodde att jag skulle dö...! (Nja, ok bara nästan då...)
Förbannade åska. Ingen förvarning ALLS! Bara tystnad, sen "PANG" och modemet dog plus att lampan i halltaket sprakade till och kastade ett obehagligt ljussken omkring sig! :-O
Efter smällen bara tystnad igen. Det var precis som att någon ville slå ut just MITT modem?!

Idag var jag och köpte ett nytt och har installerat och konfigurerat helt på egen hand. Tänk vad man kan vara uppfinningsrik och modig när det väl gäller. Nästan så man inte kan tro att jag är blond! Jag hade trots allt en 4:a i teknik i skolan. Någon förlegad färdighet bör väl finnas? Ha ha!

12 som har tyckt till:

- sa...

Usch, vilken mardröm!! Och motivation är en bra "jag-kan-visst-upptäckare". De flesta som säger att dom inte kan har bara inte vågat prova. Bravo!! Själv har jag lärt mig det jag kan om datorer via trial-and-error eller "jag gjorde om det tills jag kunde". Och jag som alltid varit så oteknisk, så där ser man...;))

*applåderar i glädje över att du är på internet igen och kan blogga*

Emma sa...

När jag läste datakörkort för flera år sen sa vår handledare att den som lyckades förstöra en dator, utan handgripligheter, så han inte kunde laga den skulle få 1000:-

Där var min vändpunkt. Från att ha varit nästan rädd till att ha inställningen att det löser väl jag... Eller någon annan... ;-)

Heja datatjejer! :-D

äppelblomman sa...

Nämen fy... Ja åskan kan vara väldigt ond...:-(
Men de är tur att du är tillbaks;-)!
Kram K

Västgötskan sa...

Anneli:
Tackar! :-)

Emma:
Ha ha! Ja, det var ju en smart handledare! :-D

Emma sa...

Dock slapp han punga ut med några pengar... ;-)

Nettan sa...

Hade precis skrivit någon fyndig kommentar men så försvann den. Säger lite vad tekniken tycker om mig. Tror inte en handledaren som Emma hade skulle kunnat rädda mig ;-). Duktig du var som fixade det iaf :-). / Nettan (kopierar kommentaren ifall tekniken börjar bråka igen ;-))

- sa...

Hallååååå...? Har modemet sluta funka för dig...eller vart tog du vägen?

:(

Villa Frejas bokblogg sa...

Nöden har ingen lag ;)
Men teknik? Läste jag det? Nee?

Tove Kungsholmen sa...

Bra jobbat! Men nu har det slutat funka eller? ;)

Glad midsommar!

Västgötskan sa...

Husfrun:
Ingen aning om du gjorde? :-D Jag läste teknik i högstadiet.

Tove:
Ha ha! Nej då det funkar. Men just nu kör jag från sambons bärbara och det händer INGENTING när jag klickar på "publicera inlägg". Tydligen kan det fungera om man byter till annan nätläsare, men det finns bara explorer på den här... :-P

- sa...

Explorer 9 eller? Publiceraknappen funkar ju tydligen inte för en del i Explorern, som sagt..så man måste då byta till annan webbläsare eller annan dator med annan webbläsare..hihi ;) Och det har du tydligen gjort..nåt utav dem..:P

Västgötskan sa...

Japp, explorer 9...
Men nej, har inte bytt (än) på den här datorn. Inlägget ovan var förinlagt sen tidigare. :-D